Autorius Tema: Purkštukų tarpinių keitimas - išsamus gidas  (Skaityta 12870 kartus)

Neprisijungęs Fantazijus

  • Naujokas
  • *
  • Įrašai: 7
Purkštukų tarpinių keitimas - išsamus gidas
« Įrašytas: Vasario 19, 2019, 00:17:17 am »
Sveiki,

kadangi plačiausia tema apie purkštukų tarpinių keitimą - parašysiu savo įspūdžius keičiant tarpines D4D 81kW 1CD-FTV (2002):

Simptomai:
1. Mašina pradėjo sunkiau kurtis - geru akumuliatoriumi reikėjo daugiau prasukinėti (A), variklis netolygiai pašokinėdavo besivesdamas (B), kartais išmesdavo baltą dūmą (B) - kaip suprantu tai buvo dėl pritekėjusio tepalo į degimo kamerą (B) ir nukritusios kompresijos (A).
2. Staiga pradėjo riebiai valgyti tepalą - vieno litro nebeužtekdavo 10k, kokius 3 dapyliau.
3. Nuėmus tepalo įpylimo dangtelį - rūko dūmas kaip iš traktoriaus, uostyti nebereikėjo (išardžius vėliau buvo akivaizdi suodžių smarvė, prapūstos buvo 3 tarpinės).
4. Kaip tyčia teko varyti technikinę - dūmingumo rezultatas puikus - 0.45 (prieš tai buvusių dviejų sukosi apie 2.84, kai riba 3.0)

Įtariu, kad tarpines prapūčiau ruošdamas auto techninei... tsakant prapūčiau suodžius į trasą įšokęs (mašina mieste eksploatuojama). Nors su mašina nuvažiavau pats 100k, gal ir laikas atėjo (Pilna rida 320k Km)

Reikalingos detalės (iš viršaus į apačią):
90904-30008 – varinė poveržlė grįžtamo kuro vamzdelio (23760A) (5 vnt.- keturi purkštukams, vienas prisukimui prie nutekėjimo bloko kampe) Perkant pasiūlė pora var - rinkitės plonesnes su didesniu tarpu tarp šaibų (man sakė jog Toyotoms ima siauresniu tarpu ir storesnio metalo - tai teko išlankstyti naujai platinant tarpą tarp jų, perlanksčius užsidėjo kokybiškai)

23256-27010  - kuro purkštuko įvorė (baltas purkštuko žiedas) (23256B) (4 vnt.)

96721-19017 - purkštuko guminė tarpinė, dedasi į viršutinį iš dviejų esančių griovelių

11176-27010 -  termopoveržlė (4 vnt.) - įdėjau baltas.

Nebūtina, jei neleidžia, ar noras pataupyti:
11213-27010 - Viršutinio variklio dangtelio tarpinė (1 vnt.)
23681-17010 - Viršutiniame dangtelyje įstatyti kaušeliai (purkštukų kuro padavimo vamzdeliams) (4 vnt. 23681A) (šitie neskubūs ir užsienyje vos ne 3 kartus pigesni...)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reikalingi raktai:
Galvutės 10, 12
Reikalingas prailginimas terkšlei bent 10 cm  (aplink variklio dangtį siaura)
Veržliaraktis (ne kilpa) - 17, 19 (kuro padavimo vamzdeliams)
Dinamometrinis raktas priveržimui (Veržliaraktis ir galvutėms jei idealumo norisi)
Reguliuojamos vamzdinės replės (panaudojau purkštukų ištraukimui)
Dešimties ilgas varžtas - senų šaibų ištraukimui.

Plovimo priemonė purkštukams plauti (naudojau benziną  - bet kad nepatektų į purkštuko vidų!)
Grubus audinys purkštukų vietai išvalyti (sukau su 10 storio ilgu varžtu).
Ant purkštuko purkštuvo – juos valydamas dėjau kembrikus.
Būtina užsandarinti purkštukų bei kuro padavimo takus.

Eiga:
1 Atjungiam akumuliatorių  (užmetam profilaktiškai pakrauti...)
2 Nuimam variklio dangtį (5x 10 galva)
3 Atsukam išsiplėtimo bakelį (2x 10 galva), numaunam viršutine šlangutę einančia iš bakelio į radiatoriaus viršų ir pasukam į kairę kiek apatinė bakelio šlanga leidžia (aušinimo skystis nebėga)
4 Atsukam laidų pynę einančia iš dešinės pro variklio priekį  (plastikiniame kietam šarve) į variklio kairę ir dingstančią už variklio. (berods vienas varžtas virš kuro padavimo vamzdelių, tada kokie 4 fiksatoriai, du varžtai laikantys plastikinį dangtelį kairėje viršuje ir vienas iš nugarinės pusės įsuktas į viršutinio dangtelio kampą, galvutės 10 nr.)
5 Priešais variklį  - atjungiam laidus nuo SCV vožtuvų (žalia ir raudona galvutė už plėtimosi bakelio) ir dar viena pilka fyškė variklio centre – kad būtų lengviau prieiti atsukti kuro padavimo vamzdelius (19 veržliaraktis)
6 Variklio viršuje Atjungiam laidus nuo purkštukų ir pakaitinimo žvakių (10 galva).
7 Atsukam viršutinį variklio dangtį (10 galva kokių 10 ar 12 varžtų)
8 Atsukam kuro padavimo vamzdelius (19 apačioj, 17 prie purkštuko, galite pasižymėti prieš nuimdami markeriu) ir padedam kuo švariau. Nepamirštam apsaugoti visų kuro padavimo taškų likusių ant variklio
9 Išimam kaušelius nuo purkštukų kuro padavimo
10 Nukeliam dangtelį
11 Atsukam grįžtamo kuro vamzdelį (17x4 ir x1 berods 12)
12 Atsukam purkštukų laikiklius (4x berods 12 galva)
13 Išimam purkštukus. Ėmiau purkštuką kaire ranka už metalinio viršaus, dešine ėmiau su reguliuojamomis vamzdinėmis replėmis kur išsišakoja purkštukas  - sukiodamas kiek leido aplinkybės (2-3mm) – traukiau kaire ranka į viršų (nenuplėšti plastiko kontaktų !)
Iš keturių, pora visai lengvai išsiėmė – pora teko pakankinti po kokią 1-2 min. (Ištraukiant žiūrim, kad neprimėtyti tepalu persigėrusių sukietėjusių suodžių ištaukiamų iš purkštuko šachtos į variklį- galima pasikloti kažką aplink.)
14 Su 10 varžtu ištraukiam likusias senas šaibas (mano visos liko) – truputį pakalam, pasukam lyg priverždami – ir traukiam.
15 – išvalom purkštukų vietas (ištraukiant purkštuką, aplink purkštukų vietas prikrenta prikepusių degėsių – esant galimybei surenkam). Kadangi viskas šachtoje buvo tepalu permirkę – išvalyti nebuvo problema.
16 Išvalom purkštukus nuo degėsių (kartu su valymo skysciu, panaudojau peilį degėsių skutimui – nes prikepę buvo kažkiek ant purkštukų)
17 Metam termopoveržlę į šulinį, maunam baltą žiedą ant purkštuko, tada guminę tarpinę po juo į viršutinį iš dviejų tarpų (sutepam gumą) ir statom į vietą.

Surinkimas atvirkštine tvarka atkreipiant dėmesį:
0 PURKŠTUKŲ NEGALIMA SUMAIŠYTI VIETOMIS (nes kiekvienas registruotas kompe su savo individualiais daviniais) 
1 viską atliekant svarbiausia neužteršti purkštukų ir kuro padavimo nešvarumais.
2 purkštukus priveržiam tik tada, kai prie jų prijungti  kuro padavimo ir grįžtamo kuro vamzdeliai (t.y kuro padavimo vamzdelius teks uždėti pirmą kart, kad sutikslinti purkštuko prisukimo vietą, o paskui nuimti – nes reiks uždėti viršutinį variklio dangtelį)
3 Prieš uždėdami variklio dangtelį įsitikinam kad priveržėm purkštukus (4 ilgi varžtai) ir grįžtamo kuro vamzdelį (5 varžtai)
Veržiant dinamomertiniu raktu – sužymėjimai yra žiūrimi pagal varžto tipą, galvutę (skirtingi piešiniai), ir jo storį.

Ne viskas man ten buvo aišku, bet veržiau taip.
Purkštuko laikiklis (ilgi varžtai) – 33 nm (niuton metrai) – šitas kaip ir aiškus žymėjimas
Grįžtamas vamzdelis – berods 35 (reiktų tikrinti)
Viršutinį dangtelį veržiau 20nm – vartotojo vadove tai didžiausias nm 6 storio varžtui (varžte pas mane penki tašai – tokio atitikmens vadove neradau)
Kuro padavimą veržiau iš akies – nes veržlinio dinamometrinio rakto neturiu.

Po keitimo privaloma pasitikrinti karterio ir sietelio jame būklę.

Tai va tiek  :D



p.s. - tarpines kaičiausiu pirmą kart - tikrai įkandama turint laiko.
« Paskutinį kartą keitė: Vasario 19, 2019, 21:48:35 pm sukūrė MindaugasB »

Neprisijungęs slashas

  • Veteranas
  • *****
  • Įrašai: 3080
Ats: Ats: Purkštukų tarpinės
« Atsakymas #1 Įrašytas: Vasario 19, 2019, 07:35:41 am »
Šitas postas turį eitį į DYI skiltį, užrakintas ir iškeltas į viršų ;) adminai padirbėkite, pravers ateinančioms kartoms :D