Namai   Forumas   Registruotis   Prisijungimas
.:Meniu:.
Partneriai

Lankomumas

Prisijunkite

Mažas japonas dideliame mieste – „Toyota Yaris“
Pirmoji „Yaris" karta pasirodė 1999 m. ir buvo gaminama iki 2005 m. Ji 2003 m. modernizuota. Atrodytų, naudotų automobilių pirkėjams tikrai yra iš ko rinktis.

Istorija

Pirmieji naujojo modelio, turėjusio pakeisti automobilį „Starlet", prototipai buvo parodyti 1998 m. Publikai labai patiko projektiniai modeliai „FunTime" ir „FunCargo", o 1999 m. prasidėjo jų serijinė gamyba. Automobilis buvo parduodamas tik Japonijoje ir vadinosi „Vitz", o antrojoje 1999 m. pusėje pasiekė ir Europos rinką, tik čia jis vadintas „Yaris". JAV buvo parduodama ir „Toyota Echo". Europoje „Toyota Yaris" nuo pat pradžių buvo labai populiarius.

2001 m. Europos pirkėjams buvo pasiūlyta padidinta versija - „Yaris Verso". Japonijoje, panaudojus tą pačią bazę, buvo sukurti modeliai: „Its", „Will Cypha", „Raum", „Bb".

Patys pirmieji „Yaris" modeliai turėjo tik 1 l variklius, vėliau į juos pradėti montuoti 1,3 l agregatai. 2001 m. pasirodė 1,5 l benzininis ir 1,4 l dyzelinis varikliai. 2003 m. pristatytas modelis „Yaris T-Sport" su 150 AG varikliu. Tais pačiais metais „Yaris" buvo modernizuotas.

2005 m. pasirodė nauja „Toyota Yaris" karta.

Pasirinkimas mažokas

Pirmą kartą parodytas 1999 m,. „Yaris" iškart sudomino Europos gyventojus, nepaisant to, kad jo kaina buvo tikrai nemaža; automobilis kainavo beveik tiek pat, kiek gerokai didesnė ir patogesnė „Toyota Corolla". Įdomu ir tai, kad naudoti panašaus amžiaus modeliai kainuoja panašiai.

Automobilis „Toyota Yaris" buvo gaminamas dviejų kėbulų: 3 ir 5 durų chečbekai. Antrinėje rinkoje galima rasti ir labai praktišką „Yaris Verso", nuo paprasto „Yaris" jis skiriasi ne tik išvaizda, bet ir matmenimis. Jeigu norite tokio tipo automobilio ir „Yaris Verso" išvaizda jums tinka, drąsiai imkite šį modelį. Mažas, keistos išvaizdos automobiliukas labai praktiškas. Jis turi ne tik erdvų saloną, bet ir labai erdvią bagažinę, sulanksčius užpakalines sėdynes, jos tūris pasiekia 1 160 l.

Mūsų antrinėje rinkoje daugiausia sutinkama iš Vakarų Europos atvežtų „Yaris" arba naujų, parduotų salonuose. Kokį rinktis, greičiausia lems automobilio kaina. Kartais pasitaiko sutikti ir japonišką „Yaris" versiją - „Toyota Vitz", dar retesnis „svečias" - amerikietiškas variantas - kupė arba 4 durų sedanas „Echo". Jeigu renkatės, tai verčiau tradicinį.

„Yaris" galima rinktis iš trijų sąrangos variantų: „Terra", „Luna" ir „Sol". Paskutinis - pats geriausias. Čia jau yra kondicionierius, ABS, kelios saugos pagalvės, pliušinis salonas, elektriniai langų keltuvėliai.

Nepaisant palyginti mažo dydžio, viduje „Yaris" ganėtinai erdvus. Vietos užtenka ir sėdintiems priekyje, ir sėdintiems užpakalyje. Patogiai jaustis leidžia reguliuojamos antros eilės sėdynės. Tiesa, jei ant užpakalinės sėdynės susės suaugę žmonės ir atsistums sėdynes iki galo, bagažinės talpa sumažės iki 205 l. Kita vertus, automobilyje apstu visokių dėžių, dėžučių ir kišenėlių, į kurias galima sukišti bagažinėje netilpusį turtą.
Japoniški varikliai

Dažniausiai antrinėje rinkoje sutinkami „Yaris" su benzininiais 1 l 65 AG arba 1,3 l 87 AG varikliais. Jeigu norite automobilio su automatine pavarų dėže, pasiieškokite 1,3 l variklio. Neapsimoka pirkti varianto su 1,5 l varikliu, nes jis kainuoja beveik tiek pat kiek ir „Corolla". Reikia pripažinti, kad 105 AG šio modelio varikliukas atrodo viliojančiai. Labai retai, bet galima sutikti modelių su dyzeliniu 1,4 75 AG varikliu. Dyzeliniai patikimi, tačiau pasitaiko retai. Kalbant apie ekonomiką - benzininis 1,3 variklis, būdamas gerokai „žvalesnis", kuro naudoja panašiai.

Patikimi visi „Yario" varikliai. Jeigu pirksite apie 100 000 km nuvažiavusį automobilį, variklis jokių problemų kelti neturėtų. Net KMP grandinę reikia keisti po 200 000 km. Gali tekti nebent praplauti kuro įpurškimo sistemą, jei į automobilį buvo pilama abejotinos kokybės kuro. Kartais dar iki 100 00 km užsiteršia kuro sąnaudų davikliai. Paprastai juos užtenka išvalyti, tačiau pasitaiko servisų, kur „geri" meistrai įkalba klientą daviklius pasikeisti. Tai nėra labai pigu. Teoriškai gali sugesti ir kiti davikliai, tačiau tai - pavieniai atvejai. Smulkūs gedimai „Toyota Yaris" pasitaiko labai retai. Dėmesingesniems reikia būti tik tokiu atveju, jei pirksite gerokai padėvėtus pirmųjų metų modelius.

MPD ar „Freetronic"

Daugumas Europoje parduodamų „Yaris" turi labai patikimas 5 pavarų MPD. Net sankaba paprastai tarnauja iki 200 000 km. Įvertinus jos patikimumą, pakeitimas nėra labai brangus.

„Toyota" gamino „Yaris" ir su automatinį sankabos paspaudimą turinčia MPD - „Freetronic". Teoriškai toks modelis turėtų būti labai patogus. Galite pats perjungti sankabas, galite tai palikti automatikai. Deja, teorija ir praktika skiriasi. Tokia pavarų dėžė dirba netolygiai, dažnai kaprizijasi, o jos patikimumu verta suabejoti. Šių automobilių savininkai skundžiasi, kad pavaros ima keistai persijungti, o kompiuteris nuolat praneša apie įvairiausius gedimus. Jei taip atsitiko, reikia skubėti į servisą ir patikrinti sistemą. Deja, „Freetronic" pavarų dėžės bet kuris servisas taisyti nesiims, o apsilankymas pas oficialius atstovus gerokai patuštins kišenę. Meistrai pabrėžia, kad šios PD patikimumas juos varo į neviltį. Sugesti gali labai daug kas: sklendė, slėgio daviklis, hidraulinis akumuliatorius, siurblys ir pan. Brangiai kainuoja ir dėžės remontas, ir atsarginės dalys, tad automobilio su tokia PD verčiau nepirkti. Taigi, lieka „Yaris" su MPD. Labai pasistengus galima rasti modelį su patikimu 4 pavarų APD, tačiau tokie automobiliai daugiausia buvo skirti Japonijos ir JAV rinkoms.
Patikima ir patvaru

Retas kuris skundžiasi „Yaris" pakaba. Kita vertus, ten nėra nieko sudėtingo - priekyje sumontuotas tradicinis „McPherson", užpakalyje - pusiau nepriklausoma sija. Automobilis kiek kietokas, tačiau tai visų B-klasės automobilių problema. Be to, „Yaris" pakaba labai patikima. Apie 100 000 km nuvažiavusio automobilio pakabos remontuoti greičiausia nereiks. Keisti gali tekti nebent priekinį stabilizatorių, tačiau jis - pigus. Tik po 130 000 km gali tekti keisti amortizatorius, stebulių guolius ir priekines svirtis su rutulinėmis atramomis. Brangiau kainuos tik pastarųjų keitimas, o kitos detalės labai pigios. Kita vertus, įvertinus jų tarnavimo laiką, galima teigti, kad „Yaris" priežiūra nėra brangi.

Beje, 2000 m. „Yaris" buvo metų automobilis. Jį teigiamai įvertino ne tik žurnalistai, bet ir pirkėjai. Pirmosios kartos „Yaris" tapo populiariausiu „Toyota" modeliu Europoje - per šešis metus buvo pagaminta 1 200 000 automobilių.
Perkam?

Pirmosios kartos naudota „Toyota Yaris" išsiskiria nebloga sąranga, pasižymi saugumu ir patikimais varikliais, tačiau suabejoti verčia automobilio kaina. Net ir naudotas „Yaris" kainuoja tikrai nepigiai, todėl dažnas renkasi didesnį ir platesnį variantų pasirinkimą siūlantį „Corolla" modelį. Be to, kaip ir kiti maži automobiliukai, „Yaris" nepasižymi gera garso izoliacija, yra daugiau pritaikytas miestui, ne tolimoms užmiesčio kelionėms.

„Toyota Yaris 1.3 16V" techninės charakteristikos

KĖBULAS

Kėbulo tipas chečbekas
Vietų skaičius 5
Durų skaičius 5

VARIKLIS

Variklio tipas L4
Variklio tūris, cm 1299
Galia, AG/aps. min 86/6000
Sukimo momentas, Nm/aps. min 124/4400
Maitinimo sistema paskirstytas įpurškimas

PRIEVADAS

Varantys ratai priekiniai

PAVARŲ DĖŽĖS

Mechaninė 5
Automatika 4

PAKABA

Priekinė skersinė svirtis, statramstis, skersinis stabilizatorius, sraigtinės spyruoklės
Užpakalinė išilginė svirtis, spyruoklė, skersinis stabilizatorius

STABDŽIAI

Priekiniai diskiniai vėdinami
Užpakaliniai būgniniai

GREITIS

Maksimalus, km/val. 175
100 km/val. pasiekia per 10 s.

KURAS

Kuro tipas benzinas, A95
Vidutinės kuro sąnaudos, l 7,7

DYDIS

Ilgis, mm 3630
Plotis, mm 1660
Aukštis, mm 1500
Ratų bazė, mm 2370
Prošvaisa, mm 120
Padangų dydis, mm 175
Automobilio masė, kg 880
Leidžiama automobilio masė, kg 1320
Bagažinės tūris, l 205
Kuro bakas, l 45

.:Paimta is www.zebra.lt:.
Prisijungti
Nario vardas

Slaptažodis



Pamiršai slaptažodį?
Paprašyk naujo
Degalų kainos