Namai   Forumas   Registruotis   Prisijungimas
.:Meniu:.
Partneriai

Lankomumas

Prisijunkite

Parodoje „ALT 2009“ – TOYOTA naujienos: patraukliose formose daugybė idėjų.
Mažiausias pasaulyje keturvietis automobilis

Prieš penkerius metus „Toyota“ ėmėsi iš esmės keisti automobilio talpumą. Tikslas buvo sukurti naują miesto automobilį – tokį, į kurį tilptų keturi žmonės, tačiau jis būtų ne ilgesnis kaip 3 metrai. Tai turėjo būti esminė automobilio savybė, sąlygosianti „Toyota“ automobilių kūrimą ateityje. Taip atsirado „Toyota iQ“ – įmantrus, aplinkai nekenksmingas miesto automobilis.

„Toyota iQ“ yra įdiegtos šešios naujovės, garantuojančios talpumo perversmą: naujas priekinis diferencialas, užimantis mažai vietos, kompaktiškesnis centrinis vairo mechanizmas, plokščias 120 mm storio degalų bakas po dugnu, naujos ypač plonos sėdynės, kad būtų daugiau vietos kojoms, 20% mažesnis šildymo ir oro kondicionieriaus įrenginys, asimetriškas prietaisų skydelio dizainas ir stumdomos sėdynės.

„Toyota iQ“ naujai charakterizuoja perpildytų šiandienos miestų ir augančius aplinkos apsaugos reikalavimus atitinkantį automobilį. Jo CO2 emisija yra tik nuo 99 g/km. Šį automobilį malonu vairuoti, jis ypač dinamiškas ir pasižymi pažangia variklio bei transmisijos technologija.

Pažangių aerodinaminių savybių buvo pasiekta dėl to, kad automobilis neaukštas, jo svorio centras žemas, o keturi ratai išdėstyti automobilio kampuose. Be to, šis pažangus derinys teikia manevringumo net judant nedideliu greičiu ir mažam automobiliui iki šiol nebūdingo stabilumo važiuojant greitkeliais ar vingiuotais keliais. 3,9 m – mažiausias apsisukimo spindulys, dėl kurio automobilis tampa dar paslankesnis siaurose miestų gatvėse.

Iš pradžių automobilis buvo gaminamas su dviejų tipų varikliais – 1,0 litro VVT-i benzininiu varikliu ir 1,4 litro D-4D dyzeliniu varikliu. Galima pasirinkti trijų rūšių transmisiją, įskaitant ir naujai sukurtą „Multidrive“. Visi modeliai atitinka EURO IV reikalavimus.

Pažangi iQ transmisija „Multidrive“ – naujausias „Toyota“ transmisijos technologijų pasiekimas – leidžia neįtikėtinai švelniai perjungti pavarą, tuo pačiu užtikrindama optimalų degalų taupymo ir važiavimo kokybės santykį. Ji nuolat fiksuoja ir parenka tinkamiausią pavarą ir perjungimo greitį, automatiškai pasiekdama, kad perjungiant pavarą nebūtų jokių krestelėjimų ar šoktelėjimų. Ji sustiprina variklio sukimo momentą be bereikalingo greitėjimo ir sušvelnina pavaros perjungimą Modeliai su „Multidrive“ informaciniame ekrane turi ECO vairavimo indikatoriaus lemputę, skatinančią vairuoti taupiau – ji parodo, kada taupomas kuras ir mažėja CO2 kiekis.

1,0 VVT-i benzininis variklis, 2008 m. apdovanotas „Metų variklio“ prizu variklių iki 1,0 litro klasėje, išvysto didžiausią 68 DIN AG galią ir 91 Nm sukimo momentą esant 4800 aps./min. Su 5 greičių mechanine pavarų dėže šis 3 cilindrus vienoje linijoje turintis variklis sutaupo 4,2 l degalų 100 km (TBC), o CO2 emisija – tik 99 g/km.

1,4 D-4D dyzelinis variklis veikia pagal naujos kartos technologiją „Common rail“ su turbokompresoriumi ir tarpiniu oro srauto aušintuvu. Galia yra įspūdinga – 90 DIN AG, o didžiausias sukimo momentas – 190 Nm, esant 1800–3000 aps./min. Jis derinamas su 6 greičių mechanine transmisija siekiant užtikrinti optimalų įsibėgėjimo ir degalų taupymo santykį. Degalų suvartojimas tik 4,1 l/100 km, o CO2 emisija – 103 g/km (atitinkamai 4,0 l/100 km ir 104 g/km, įrengus dyzelino dalelių filtrą). CO2 ir degalų suvartojimo duomenys nepatvirtinti

Nuo 2009 m. bus galima įsigyti automobilius ir su visiškai nauju 1,33 litro dvigubu VVT-i benzininiu varikliu su technologija „Stop-start“.

iQ pasižymi sudėtinga aktyviosios bei pasyviosios saugos technologija, saugančia vairuotoją, keleivius ir pėsčiuosius daugybe naujų priemonių, kurias vargu ar buvo galima įsivaizduoti mažame automobilyje.

Tvirtas iQ kėbulas, sukurtas taip, kad nukreiptų apkrovą, veiksmingai amortizuoja ir paskirsto susidūrimo metu patirtą smūgį. „Toyota“ sukurtas kėbulas po smūgio geriau apsaugo automobilyje esančius žmones dėl 6 svarbiausių elementų, įskaitant šonines pakabos atramas ir kryžmes, prietaisų skydelio kryžminį elementą bei priekines padangas, kurios išdėstytos kaip galima toliau, kad sugertų ir perskirstytų smūgio jėgą.

Visuose modeliuose įrengta ne mažiau kaip 9 oro pagalvės, kad būtų užtikrintas aukščiausias saugumo lygis. Dvi priekinės oro pagalvės skirtos vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui, keleivio oro pagalvės kamera dviguba. Jei smūgis patiriamas iš priekio, vairuotoją taip pat saugo nedidelė kelių oro pagalvė. Keleivio pusėje sumontuota naujoviška sėdynės oro pagalvė, kuri, kaip ir saugos diržai, sumažina ir išskirsto smūgį į galvą, krūtinę ir viršutinę kūno dalį. Nuo šoninių smūgių taip pat saugo dvi priekinės šoninės oro pagalvės, skirtos apsaugoti krūtinei ir dubens sričiai. Dar dvi papildomos langų zonos oro pagalvės visus keturis keleivius saugo nuo šoninių smūgių į galvą ir kaklą.

Svarbiausias išradimas, esantis naujajame iQ – tai SRS užpakalinio lango oro pagalvė. Jei patiriamas smūgis į galą, pagalvė išsiskleidžia iš viršaus už užpakalinių sėdynių atlošų ir sušvelnina smūgį užpakalyje sėdintiems keleiviams.

Ant užpakalinių sėdynių taip pat įrengti vaikiškų kėdučių tvirtinimo įtaisai „Isofix“. Tvirto plieno sėdynių rėmo konstrukcija su integruotomis atramomis galvai apsaugo vairuotoją ir priekyje esantį keleivį nuo kaklo sužalojimų – tai naujausios Toyota sukurtos galvos atramų sistemos.

Dėl tokio visapusiško 360 laipsnių saugumo bendrovė Toyota tikisi gauti „Euro“ NCAP (Europos naujų automobilių įvertinimo programoje)5 žvaigždučių įvertinimą.



Dideles idėjas vežantis kompaktiškas automobilis

„Yaris“ – tai „Toyota“ bandymas sukurti kompaktišką automobilį. Patrauklioje formoje sutalpintas neįtikėtinai erdvus salonas.Europoje sukurtame naujajame „Yaris“ suvienyta energija, komfortas, funkcionalumas bei stilius. Futuristinė automobilio forma ir šiuolaikiškai išlenktos silueto linijos sukuria savitą dinamiškumo įspūdį. Jo ilgis yra tik 3750 mm, tačiau ilgesnė važiuoklė, į priekį pastumtas priekinis langas bei panelis suteikia pakankamai vietos penkiems suaugusiems keleiviams.

Galima pasirinkti 3 arba 5 durų modelius, slankiojančias ir horizontaliai sulenkiamas galines sėdynes, „Smart Entry&Start“ atidarymo ir užvedimo sistemą, kurios dėka nebereikia ieškoti automobilio raktelių. Bet svarbiausia – galimybę dinamiškai valdyti automobilį, anksčiau būdingą tik didesniems automobiliams.

„Yaris“ savo salono kokybe pralenkia visus šios klasės automobilius.Interjere panaudotos dailios medžiagos bei ypatingi akcentai sukelia aukščiausios kokybės pojūtį.

„Yaris“ salonas sukurtas ne vien grožiui. Svarbiausia buvo sukurti tokį dizainą, kad visos detalės būtų kaip tik ten, kur jų gali prireikti.

Ergonomiškas prietaisų skydas taip pat pastebimai saugesnis. Standartinei įrangai priskiriamame centriniame panelyje išdėstyti pagrindiniai skaitmeniniai prietaisai ir rodyklės („Yaris TS“ modelyje įrengtas sportiškas analoginių prietaisų panelis). Visų prietaisų išdėstymas centriniame pulte suteikia dar vieną privalumą: už vairo atsirado daugiau vietos daiktadėžėms.

Ypatingai patogios sėdynės ir padidinta erdvė kojoms sukuria naujojo „Yaris“ salono komfortą. Priekinis stiklas ir instrumentų panelis patrauktas pirmyn, taip buvo padidintas salono tūris. Atstumas tarp priekinių ir galinių sėdynių siekia 880 mm, o tai paprastai būdinga tik didesniems automobiliams. Tačiau tai dar ne visi privalumai, įrodantys, kad „Yaris“ pirmauja tarp savo klasės automobilių. Keleivių patogumui sėdynės perskirtos 60/40 mm santykiu. Jos atlenkiamos net iki 10-ies laipsnių kampo ir kiekviena atskirai slankioja pirmyn ir atgal 150 mm. Be to, pritaikius „Toyota Easy Flat“ sistemą, galinės sėdynės nulenkiamos horizontaliai ir sudaro vieną plokštumą su bagažo skyriaus grindimis. Nuleidus visas sėdynes, naujojo „Yaris“ maksimali talpa tampa 737 litrai – tai didžiausia bagažinės talpa tarp šios klasės automobilių. Net visoms sėdynėms esant pakeltoms, „Yaris“ talpina 272 litrus bagažo. Galines sėdynes pastūmus į priekį iki galo, bagažinės talpa padidėja iki 363 litrų.

Taikant šiuolaikiškus izoliavimo metodus buvo sumažintas važiavimo keliamų vibracijų ir girdimo triukšmo lygis iki minimalaus. Svarbus ir faktas, kad automobilio durelių užsidarymo garsas yra itin malonus.

Pasitenkinimą važiavimu kelia naujojo „Yaris“ efektyvumas ir dinamiškumas. „Yaris“ pasižymi puikiu valdymu, ypatingai mažu 9,4 metrų apsisukimo spinduliu, stabilumu posūkiuose.

Standi šiuolaikiška pakabos sistema su žvakės tipo atramomis ir ištobulintas elektrinis vairo stiprintuvas suteikia dinamiško važiavimo galimybę. Naujajame „Yaris“ gali būti įmontuoti 4 rūšių galingi, tačiau ekonomiški varikliai – trys benzininiai ir vienas dyzelinis. Standartinėje įrangoje numatyta mechaninė 5 pavarų dėžė. Papildomai galima pasirinkti ir „Multi Mode“ automatinę pavarų dėžę, veikiančią trimis režimais: M– rankinis pavarų valdymas, E – ypač ekonomiškas automatinis pavarų perjungimas ir Es – sportiškas, greičiau veikiantis automatinis pavarų perjungimas.

1,0 litro talpos VVT-i benzininis variklis sveria tik 67 kg, todėl nenuostabu, kad jo kuro sąnaudos yra vienos iš mažiausių tarp benzininių variklių. Tačiau jo galingumas yra 69 DIN AG/51 kW, esant 6000 aps./min., o variklio sukimo momentas lygus 93 Nm, esant 3600 aps./min., todėl jis yra vienas galingiausių 1,0 litro talpos variklių.

1,3 litro talpos VVT-i benzininis 4 cilindrų variklio galia yra 87 DIN AG/64 kW/6000 aps./min., sukurianti 121 Nm sukimo momentą, esant 4200 aps./min., todėl naujojo „Yaris“ eiga sportiška, tačiau lengva. Automobilio kuro sąnaudos siekia tik 6,0 litrus 100 km (MultiMode – 5,8 litrai/100 km).

1,4 litro talpos D-4D 90 dyzelinio variklio sėkmės paslaptis – elektroninis valdymo kompiuteris, automatiškai reguliuojantis degalų įpurškimo spaudimą, įpurškimo laiką ir kiekį pagal važiavimo situaciją ir variklio poreikius. CR (Common-rail) įpurškimo sistemoje degalai įpurškiami ir uždegami labai tiksliai apskaičiuotu momentu. Taip variklis dirba ypač optimalia galia, suderinta su sukimo momentu, todėl degalų sąnaudos ir CO2 tarša – mažesni. Variklio galingumas pasiekia 90 DIN AG/66kW, esant 3800 aps./min., o 190 Nm sukimo momento diapazonas labai platus – 1800–3000 aps./min.

Naujame „Yaris“ įdiegtos labai šiuolaikiškos aktyvios saugos sistemos. Priekiniai ventiliuojami diskiniai stabdžiai ir galiniai būgniniai stabdžiai, ABS, EBD ir BA sistemos užtikrina gerai valdomą ir labai kokybišką stabdymą.

Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS) ir elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo sistema (EBD) yra standartinė įranga visuose modeliuose. ABS elektroniniu būdu balansuoja visų keturių ratų stabdymo jėgą pagal kiekvieno jų sukibimo lygį ir saugo ratus nuo užsiblokavimo, stabdant slidžiame kelyje. EBD optimizuoja stabdymo jėgos pasiskirstymą tarp visų ratų pagal automobilio masės veikimą į kiekvieną ratą. Abi kartu šios sistemos saugo ratus nuo užsiblokavimo ir stabdymo metu leidžia apvažiuoti kliūtis.

Kai stabdžių pedalas spaudžiamas staigiai, bet nepakankamai stipriai, BA (standartinė įranga visuose „Yaris“ automobiliuose) automatiškai įjungia avarinį stabdymą. Sistema įvertina stabdžių pedalo spaudimo greitį bei stiprumą ir, jeigu reikia, padidina stabdymo jėgą.

Automobilio stabilumo kontrolės sistema (VSC) suveikia visuomet, kai nustato, kad automobilis rizikingai slysta ir gali tapti nevaldomas.

Ratų sukibimo užtikrinimo sistema (TRC)suveikia akimirksniu, kai per stipriai greitėjama arba ratai praranda sukibimą su keliu ir pradeda slysti. Sistema iš karto atpažįsta problemą ir automatiškai sumažina variklio galią, atstatydama sukibimo jėgą.

Naujajame „Yaris“ patobulinta vairuotojo ir keleivių pasyvi sauga. „Yaris“ turi devynias apsaugines oro pagalves. Visuose modeliuose įmontuotos priekinės bei šoninės oro pagalvės vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui.

Visos sėdynės yra su trijų fiksuojamų padėčių (ELR) saugos diržais. Priekinių sėdynių diržų įtempikliai susidūrimo metu iš karto įtempia diržus bei tuo pačiu riboja jų jėgą. Veikdami kartu, oro pagalvės ir saugos diržai suteikia didžiausią apsaugą nuo krūtinės ląstos sužeidimų.

Priekinės sėdynės pagamintos ir išdėstytos taip, kad apsaugotų kaklo slankstelius smūgio į galą metu.

Euro NCAP suteikė Toyota Yaris aukščiausią – 35 balų įvertinimą ir skyrė penkias žvaigždutes.

„AYGO“ – idealus miesto eismui

„AYGO“ dizainas pakeičia miesto automobilių suvokimą. Automobilio išlenkimai pabrėžia judrumą ir vikrumą, juos papildo išskirtiniai bamperiai ir kėbulo spalvos kampiniai protektoriai. Rezultatas? Mažos kuro sąnaudos ir ryškūs, modernūs kontūrai. Trijų arba penkių durų „AYGO“ ryškiai matosi iš visų pusių, o vaizdas iš vidaus toks pat puikus – savitiems priekiniams žibintams panaudota dvigubo spindulio forma, pagerinanti apšvietimą.

1,0 litro VVT-i (kintamas vožtuvų darbas bei racionalus valdymas) benzininis variklis - galingiausias (68 AG) ir lengviausias (69 kg) 1,0 litro 3 cilindrų variklis rinkoje. Greitai įsibėgėja, o pritaikyti stabdžiai suteikia greito reagavimo pojūtį.

Moderni „Toyota“ VVT-i technologija leido pasiekti geriausią klasėje kuro ekonomiją (4,6 l/100 km), mažą emisiją (109 g/ km) ir puikų sukimo momentą (93/3600 Nm/aps./min.). Galima pasirinkti penkių pakopų mechaninę pavarų dėžę arba modernią daugiafunkcinę penkių pakopų mechaninę pavarų dėžę (M-MT). M-MT pavarų dėžė leidžia persijungti tarp dviejų - patogios automatinės sistemos ir sportiškos mechaninės pavarų dėžės. Tai pasiekta be ekonomiškumo nuostolių ir žymiai sumažinant triukšmą salone. Subalansuotas, greitas ir tikslus - šis automobilis idealus miesto eismui.

Kiekviename „AYGO“ automobilyje sumontuota stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), padedanti Jums kontroliuoti automobilį staigiai stabdant. Be to, elektroninis stabdymo galios paskirstymas (EBD) automatiškai paskirsto tinkamiausią stabdymo jėgą kiekvienam ratui. Taip kompensuojamos skirtingo svorio apkrovos sukant arba staigiai stabdant tiesiojoje. Trijų tvirtinimo taškų saugos diržai automobilio priekyje ir gale suteikia pasitikėjimo. Priekiniuose saugos diržuose yra tempikliai ir jėgos ribotuvai, teikiantys papildomos apsaugos. Vairuotojo ir keleivio SRS oro pagalvės įrengtos kiekviename automobilyje, SRS šoninės oro pagalvės įeina į standartinę „AYGO“ komplektaciją.

Tvirtas „AYGO“ kėbulas puikiai dera su nuo salono deformacijos saugančia „Toyota MICS“ sistema, kuri susidūrimo metu išsklaido bei sugeria priekinio, šoninio ir galinio smūgio energiją.

Automobilis surinko didelį balų skaičių Euro NCAP. Miesto automobilis yra vienas geriausių šioje klasėje. Jis gavo 4 žvaigždutes už suaugusių keleivių apsaugą, 3 žvaigždutes už vaikų apsaugą ir 2 žvaigždutes už pėsčiųjų apsaugą.

Nors viduje erdvu, tačiau išorėje „AYGO“ išlieka nepaprastai kompaktiškas. Trijų ir penkių durų modeliai yra tik 3,4 m ilgio, nes pagrindinis dėmesys buvo kreipiamas į funkcionalumą, suderintą dizainą, atsisakyta nereikalingų dalių.

.:Naujiena paimta is www.litexpo.lt:.
Prisijungti
Nario vardas

Slaptažodis



Pamiršai slaptažodį?
Paprašyk naujo
Degalų kainos