Naujosios kartos Prius: 12 metų rinkoje karaliaujantis hibridinis automobilis, įvertintas penkiomis Euro NCAP žvaigždutėmis
Parašyta TCL Rugsėjo 15 2009 20:21:54
12 metų išlaikyta lyderio pozicija hibridinių automobilių rinkoje

1997 m. pasirodęs pirmosios kartos Toyota Prius buvo pirmasis pasaulyje masinės gamybos hibridinis automobilis. Tai buvo pranašiška XXI a. ekologiškų automobilių vizija.
Suderinusi benzininio ir elektrinio variklių veikimą, Toyota ne tik iš pagrindų pakeitė automobilių pramonę, bet ir atvėrė kelią visiškai ekologiško automobilio gamybai.

Mažiau aplinką teršiančiu ir tyliau riedančiu Prius mėgaujasi jau daugiau nei 1,2 mln. vairuotojų.


Išplėstos naujienos
12 metų išlaikyta lyderio pozicija hibridinių automobilių rinkoje

1997 m. pasirodęs pirmosios kartos Toyota Prius buvo pirmasis pasaulyje masinės gamybos hibridinis automobilis. Tai buvo pranašiška XXI a. ekologiškų automobilių vizija.
Suderinusi benzininio ir elektrinio variklių veikimą, Toyota ne tik iš pagrindų pakeitė automobilių pramonę, bet ir atvėrė kelią visiškai ekologiško automobilio gamybai.

Mažiau aplinką teršiančiu ir tyliau riedančiu Prius mėgaujasi jau daugiau nei 1,2 mln. vairuotojų.

Neprilygstamos važiavimo savybės

Naujosios kartos Prius yra pažangiausias rinkoje masinės gamybos automobilis. Bendroji sistemos galia padidėjo 22 proc. – nuo 110 iki 136 DIN AG. Naujasis Prius savo važiavimo savybėmis prilygsta standartiniam automobiliui su 2,0 l talpos varikliu: iki 100 km/h jis pagreitėja per 10,4 sekundės.

Naujajame Prius montuojama sklandų pavarų perjungimą užtikrinanti pažangi elektroninė e-AT transmisija. Be to, jame siūlomi trys alternatyvūs skirtingoms važiavimo sąlygoms pritaikyti režimai, leidžiantys pagerinti važiavimo efektyvumą, technines savybes ir kuro ekonomiją.

Automobiliui pajudėjus iš vietos ir važiuojant iki 45 km/h greičiu, įsijungia elektrinis (EV) režimas. Varomas vien elektrinio variklio, Prius neišskiria nė gramo teršalų. Įjungus ECO režimą, variklis mažiau reaguoja į stipresnį akceleratoriaus pedalo paspaudimą, optimizuojamas oro kondicionieriaus valdymas, todėl sunaudojama 10- 15 proc. mažiau kuro.

Pasirinkus POWER režimą, taip pat atitinkamai suderinama Prius hibridinės sistemos reakcija į droselinės sklendės veikimą, kad automobilis sparčiau pagreitėtų ir vairuotojas patirtų didesnį vairavimo malonumą.

Išskirtinė ekonomija

Naujojo Prius bendrosios kuro sąnaudos sumažėjo 14 proc. – vidutiniškai jis suvartoja tik 3,9 l/100 km kuro. Be to, pritaikius didesnį 1,8 l variklį, užtikrinamas mažesnis apsukų skaičius per minutę važiuojant dideliu greičiu. Tai lemia 10 proc. mažesnes kuro sąnaudas leidžiantis į ilgas keliones. Naujasis Prius be jokių pastangų pranoksta automobilių taršos „Euro 5“ standartus – jis išskiria tik 89 g/km CO2.

Erdvė ir stilius

Išorės dizainas

Ant atnaujintos priekinės Prius dalies puikuojasi specialus mėlynas Toyota ženklas, bylojantis apie šiame automobilyje įdiegtą Hybrid Synergy Drive® technologiją. Reikšmingai patobulintos automobilio proporcijos ir pakeistas įrangos išdėstymas. Bendrasis Prius ilgis padidėjo 15 mm (iki 4460 mm), o bagažo skyriaus talpa – 30 l (iki 446 l). Naujasis Prius yra 20 mm platesnis (1745 mm), todėl automobilis yra stabilesnis ir tvirtesnis. Be to, didesnis plotis ir dinamiškas į aptaką panašus išorės dizaino elementas pabrėžia energingą Prius siluetą. Naujojo Prius pasipriešinimo koeficientas – 0,25. Tai pats geriausias rodiklis visų pasaulio šeimyninių automobilių klasėje. Kuriant naujosios kartos Prius, buvo siekta ne tik pagerinti kuro ekonomiją, bet ir užtikrinti optimalias aerodinamines savybes. Tai kartu leido pagerinti ir automobilio valdomumą bei stabilumą ir sumažinti triukšmo lygį.Vidaus dizainas ir įranga Iš pagrindinės salono įrangos minėtinos plonos priekinės sėdynės, kurios leido padaryti daugiau vietos gale sėdinčių keleivių kojoms, naujos granuliuotos tekstūros vairas, patikimai priglundantis prie vairuotojo rankų, sidabriniai elementai bei suderintos spalvos ir ekranai













Į naujojo Prius standartinės įrangos sąrašą įtraukta „Smart Entry & Start“ sistema, vairas su „Touch Tracer“, „ECO Drive“ monitorius, projekcinis ekranas ir vairuotojo kelių oro saugos pagalvė.

Prius automobilyje montuojamas projekcinis ekranas, kuris pateikia pagrindinę informaciją apie automobilio valdymą ant priekinio stiklo. Taigi vairuotojas ją gali perskaityti neatitraukdamas akių nuo kelio. Čia rodomas automobilio greitis ir „Eco Drive“ monitoriaus informacija. Ant vairo sumontuotas naujas „madingas“ „Touch Tracer“ jungiklis, kuriuo vairuotojas gali valdyti įvairias automobilyje esančias sistemas, nenuleisdamas akių ir neatitraukdamas rankų nuo vairo. Vairuotojui palietus jungiklį, prietaisų skydelio ekrane iškart parodoma, kurį mygtuką vairuotojas pasirinko.

Aukštesnio lygio įrangos sąraše puikuojasi tokia naujoviška įranga, kaip LED priekiniai žibintai, navigacijos įranga su galinio vaizdo monitoriumi, pažangi pagalbinė važiavimo atbuline eiga sistema, standžiojo disko įtaisas su Gracenote® muzikos kūrinių saugykla ir duomenų baze.

Naujasis Toyota Prius saugumas įvertintas penkiomis Euro NCAP žvaigždutėmis

• Surinkti taškai sudarė 83 proc. bendrojo įvertinimo.
• Tai trečiasis Toyota modelis, pelnęs aukštą įvertinimą 2009 m.













Remiantis naujausiais 2009 m. Euro NCAP saugumo vertinimo testų rezultatais, naujasis Toyota Prius pelnė maksimalų įvertinimą – penkias žvaigždutes. Prius surinktų taškų suma sudarė 83 proc. bendrojo įvertinimo. Tai trečiasis penkias žvaigždutes pelnęs Toyota modelis po naujojo Avensis ir iQ.

Nepriekaištingą saugumą naujasis Prius paveldėjo iš savo pirmtakų: 2004 m. Prius įvertintas penkiomis žvaigždutėmis suaugusių keleivių saugumo kategorijoje. Šis pasiekimas pabrėžia Toyota inžinierių meistriškumą kuriant automobilio važiuoklę, kuri lemia puikias dinamines savybes, aukšto lygio saugumą ir mažesnį poveikį aplinkai.

Naujajame Prius montuojama patobulinta aktyvioji, pasyvioji ir pėsčiųjų saugumo įranga. Visuose Prius modeliuose dabar montuojamas smūgį sugeriantis kėbulas, septynios oro saugos pagalvės ir aktyvieji galvos atlošai. Elektroniniu būdu valdomą stabdžių sistemą (ECB) sudaro pagalbinė stabdymo (BA), traukos kontrolės (TRC) ir automobilio stabilumo kontrolės (VSC+) sistemos. Europoje ką tik pasirodžiusio naujojo Prius laukia gausybė pirkėjų: nuo birželio mėnesio gauta daugiau nei 17 000 užsakymų.

Kaina nuo 91 550 litų

Naujojo „Standard“ lygio Toyota Prius su 1,8 l HSD varikliu kaina prasideda nuo 91 550 litų.

Saltinis .: www.autotoja.lt:.