Turbina, gedimo priežastys

Pradėjo RomualdasB, Sausis 28, 2020, 13:31:49 PM

« ankstesnis - sekantis »

RomualdasB

Sveiki, anot aprašymų internete, turbokompresoriaus gedimas dažniausiai atsiranda dėl tam tikrų, su turbina net nesusijusių priežasčių. Žinoma, kartais gedimą įtakoja paprasčiausias turbokompresoriaus nusidėvėjimas.

Gal jūs patartumėte: nusidėvėjo, ar yra kitų klausimų, kuriuos reikėtų spręsti prieš keičiant/tvarkant turbiną?

O buvo taip: priparkavęs automobilį į jį grįžaus po ~15 min, tačiau automobilio traukos/galios nebebuvo, nors prieš priparkuojant viskas OK, atvžiavau be problemų. Taigi, jau su nebegalingu automobiliu važiavau įkalnėn, apsukos kilo itin lėtai, tačiau turbina ir pats automobilis šovė ties 2000 variklio apsukų. Netrukus pasigirdo "trakšt", "pokšt" - trauka ir galia dingo, atsirado švilpimas. Vakar pasiėmiau automobilį iš autoserviso, sakė buvo sudraskytas vamzdis (atsiimant neklausiau, bet turbūt nuo turbinos iki interkulerio?). Šiandien automobilis traukos ir galios jau turi, bet švilpia. Ryte tikrinau, tepalai ties norma - nei daugiau, nei mažiau.

Panašu, kad reikia tvarkyti/keisti turbiną, bet kokios galimos pirminės gedimo priežastys, kai nebetraukė į kalną ir plyšo žarna? Kolegos sako, kad galimai užsikišęs oro filtras, arba suodis pateko iš EGR'o. Pagrindinis oro filtras švarus, tad paieškojau ką gali sugadinti blogai veikiantis EGR vožtuvas - DPF FAP filtrą. Ar teisingai prisimenu, kad Avensis II D4D 93kW modelyje DPF apskritai nėra ir ta versija, kad suodis iki turbinos atskrido iš EGR'o yra labiau tikėtina? Beje, gal žinosite koks EGR - vakuminis ar elektrinis stovi šiame Avensis modelyje?
Priminimui, nuo ko viskas prasidėjo: priparkavęs automobilį į jį grįžaus po ~15 min ir išvažiuojant į gatvę automobilio traukos/galios nebebuvo. Ar galįėjo kas automobiliui bestovint / iš naujo užvedus varinklį užkišti turbiną?

Gal ką patartumėte: pradžiai tvarkytis EGR ar iš karto keisti/tvarkyti turbiną, nes tai paprasčiausias turbokompresoriaus nusidėvėjimas? Beje, tvarkyti ar keisti turbiną? Kur geriau Vilniuje? Ačiū.
--
romualdas@symbol.lt

Rolkis72

#1
DPF filtras 93kw variklyje yra,nėra 85kw variklyje,dėl EGR suodžių abėjoju,nors gali visko pasitaikyti,dėl traukos gali ytakoti ir sugedusi oro srauto matuoklė,atjungus nuo jos fiškę reikia pervažiuoti,jei trauka pagerėjo,tai kalta oro srauto matuoklė.P.S EGR kiek žinau elektrinis stovi

Henris

dar yra tokis dalykas kaip turbinos geometrijos sklende, man kai ji pastrigdavo iskart mesdavo i service rezima ir isiziebdavo check engine. Budavo taip, kad iki 1800 rpm netraukdavo, po to pramusdavo trauka ir iskart isijungdavo i service rezima. Kai bandziau tvarkytis, tai sake jog strigdavo ta geometrijos sklende ir ji pakibdavo todel budavo per didelis slegis atiduodamas i turbo (turbinos perputimas). Blokavo sklendes max atsidarima iki 0.9 bar. Aisku trauka mazesne budavo ant max turbos sukiu, bet uztat baigesi serviso rezimai ir tie pastrigimai. Bet pas mane buvo 85kw motoras. Tai jis neturejo DPF, kurio tavo atveju as tikrai neatmesciau.
Toyota Rav4 AWD Hybrid 2019

A.Toyota

Sveiki, siandien vaziuojant isiziebe varikliuko, VSC ir TRC OFF lemputes, dingo trauka. Ar tai reiskia kad problema su turbina? Gal pradzioj imanoma be serviso paslaugu kazka paciam pasiziureti? Auto: Toyota Avensis 2007, D4D 110kw.

Henris

Tai gali neturet nieko bendro su turbina. Kompas isirase kazkokia klaida ir isijunge i serviso rezima. Reikia nuskanuoti klaidas per OBD jungti, tai gali padaryti bet koks servisas, kuris turi diagnostini testeri. Beje kai uzsidega check engine ir kitos kartu isvardintos lemputes. Uzgesinus ir vel uzvedus varikli turetu trauka atsigauti, tik yra isjungiamos tos stabilumo kontroles kuriu indikatoriai dega. Reikia diagnostikos, cia gali buti bet kas nuo liamda zondo iki rimto variklio ar elektronikos gedimo.
Toyota Rav4 AWD Hybrid 2019

Rolkis72

Liamda zondas dyzeliniame variklyje?

pecionka

Citata iš: A.Toyota Įrašytas Sausis 28, 2020, 22:50:17 PM
Sveiki, siandien vaziuojant isiziebe varikliuko, VSC ir TRC OFF lemputes, dingo trauka. Ar tai reiskia kad problema su turbina? Gal pradzioj imanoma be serviso paslaugu kazka paciam pasiziureti? Auto: Toyota Avensis 2007, D4D 110kw.

Jei esi Vilniuje, gali vakare prilėkt iki manęs, pažiūrėsim kokios ten klaidos.
PM

Henris

Citata iš: Rolkis72 Įrašytas Sausis 29, 2020, 07:19:13 AM
Liamda zondas dyzeliniame variklyje?
Priklauso kelintu metu dyzelis, kai kuriuose apynaujuose stovi net ir po 2 vnt pries ir po katalyzo kaip benzui. Tiesiog pateikiau l zonda kaip pvz, kad check engine gali uzsidegt nuo smulkiausio sutrikimo.
Toyota Rav4 AWD Hybrid 2019

RomualdasB

Sveiki dar kartą.

Jeigu grįžtume prie pradinio klausimo, tai atstačius šlangą tarp turbinos ir interkulerio švilpia ir garsumas-tonas priklauso nuo apsukų. Tikrinau tepalus visas dienas iš eilės - nei mažėja, nei didėja. Trauka yra kaip ir anksčiau. Tik švilpia. Ar tas švilpimas gali būti idėl turbinos? Kolega sako, kad viskas su turbina gerai, tik nesandaru kažkur, dėl to ir švilpia. Jei žarna sudraskė, gal dar kur kiaura.

Ką manot?
--
romualdas@symbol.lt

LM

Kolega teisingai sako.
Jeigu buvo sutrūkus šlanga galėjo kažkokių gumos dalelių patekti ir į turbiną. Patekę gumos gabaliukai gali sugadinti turbiną.
Reikia dar kartą patikrint turbinos anga paėmimo, šlangas ir sujungimus.
Jeigu tepalų nevalgo, nedūmina, trauka yra tai problema švilpimas? Turbina turi kažkiek skleisti garsą, švilpti...

Rolkis72

Arba gali būti,kad trūkusi interkulerio šlanga,irgi švilpimą duoda,o šlangas labai sunku patikrinti ar ji kur nepratrūkus,tik nuėmus gali pamatyti,kai turėjau Audi TDI varikliu irgi švilpdavo,trauka dingdavo,bet kai ardėm detalėmis,tai radome bėdą,buvo praaižėjusi interkulerio šlanga,kol nenuėmėme jos,tai atrodė,kad ji gera,tik nuėmus pasimatė gilūs įtrūkiai

Mants

panašiai ir pas mane :)
tik labiau švilpia atleidinėjant akseleratorių perjungiat pavaras ties 1800-2000 sūkiais
tepalo nedingsta išvis. vizualiai apžiūrėjus iš viršaus nieko nematyt :)
Toyota Verso 2009 2,0 D4D 93kw
Toyota Yaris 2010 1.3 74kw

LM

Manau reikia patikrinti visą oro kelia ar trasą kaip čia pasakius, nuo oro filtro iki interkuliario. Jeigu viskas tvarkoj važiuot ir nesukt galvos jeigu tepalų nesiurbia. Turbinos juk ne pirmos jaunystes...

RomualdasB

#13
Taip, šiandien aktualus klausimas dėl švilpimo, visa kita lyg ir OK.
Nors, reikia manyti, kad kažkas pateko į turbiną trūkus šlangai.

Ko aš nenorėčiau, jei nuimsiu ir tvarkysiu/keisiu turbiną, kad švilpimas niekur nedings.
Klausimas, ar tas švilpimas turi girdėtis jei niekur nepraleidžia t.y nėra slėgių skirtumo?

Beje, tas švilpimas kaip greitosios sirena perjungiant bėgius, jaučiu technikinė nepraleistų.
--
romualdas@symbol.lt

LM

Na kaip greitosios garso tai neturėtų būti ;)
Kas būtų jeigu būtų... :think:
Reiktų pirmiausiai nustatyti priežastį, atmesti visus galimus paprastesnius variantus nei kad turbinos keitimas.
O kas nustatė, kad šlangą plyšus? Pas tuos meisterius reiktų paprašyti, kad dar kartą viską pereitų, gal kažko nepriveržė, gal sandariklis kur neįdėtas ar nestovi vietoje.
Dėl technikinės tai neturėtų prikibti nes ten gi nesivažinėja inspektorius perjunginėdamas pavarų.
Dūmingumą nustatinėjant suveiks turbina bet dėl garso nemanau, kad nepraleistų.