Peciuko greitis/siluma*

Pradėjo Kabutto, Gruodis 01, 2010, 09:22:16 AM

« ankstesnis - sekantis »

ryckak

Kodel baigiam, tu tik skaityk ir svieskis, paskui kitam forume galesi, sakyti, kad va kazkur kazka protingo perskaitei, nes fennix trumpai ir aiskiai isdeste ir paneige tavo teiginius.
1. Logiska, kad kuo daugiau apsuku, tuo daugiau dyla,o laisvos apsukos yra minimalios kokias automobilio variklis palaiko.
2. Jei manai, kad saltas greiciau dyla del prasto tepimo - teisingai, bet vaziuojant tu greiciau pasildysi tepala (varikli) proporcingai padarydamas tiek pat zalos duodamas saltam varikliui apkrova.
3. Vaziuojant sildomi varikliai buna dazniausiai storasieniai spiziniai, kuriems ant laisvu ikaitint reiketu amzinybes, va situo atveju tu esi teisus, geriau juos uzkurus ilgai netempt ir duot apkrovos, dilimas aisku padides kaip ant kitu, taciau ju resursas yra didesnis.

fennix

#46
pas mane spiziaus blokas. Bet ant laisvu 50 laipsniu temperaturos skirtuma pasiekia per 6-8 minutes atrodo :) Kol nusigrandai langus, nusivalai lempas, numerius, pasitikrini ar kokia padanga nepustuste- tiek laiko ir prabega :)

Dabar pagalvojau kokia jega smagratis prie alkuninio verziamas... pasirodo kad 80 Nm... tai primetus plikas skaicius gal ir nieko nesako... bet mano variklio sukimo momentas tik 157 Nm prie 2600 rpm... o tai reiskia kad i viena rata 79 ir i kita 79 :(
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

ryckak

sukimo momentas nesidalina ant ratu, nebutu logiska, sukimas koks yra toks yra abiems ratams, jis kinta nuo kitu faktoriu skirtingai.

O maniskis modelis siaurietiskas, tai ant laisvu ir tai ne visai, esu uzkaitines tik karta. prikurinejau drauges golfa su krokodilais, tai apie 15-20 min sukosi, o ne visai ant laisvu, nes karts nuo sukeldavau apsukas, kad kuriant srove nesumazetu.

fennix

na is alkuninio sukimas iseina vienu velenum o paskui per diferenciala dalijasi dinamsikai pagal tai kuris ratas turi mazesne sukibimo jega... na bet nenukrypkim nuo temos... ncia gi apie siluma kalbam :)

Beje, Negerai kurti su uzvestu varikliu nes taip tu stipriai numusi voltaza ir tavo sistemoj pradeda teket stiprios sroves kruviai nuo kuriu paskui lydosi laideliai, dega kompai ir panasiai...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

Raiforas

Citataryckak parašė:
sukimo momentas nesidalina ant ratu, nebutu logiska, sukimas koks yra toks yra abiems ratams, jis kinta nuo kitu faktoriu skirtingai.

O maniskis modelis siaurietiskas, tai ant laisvu ir tai ne visai, esu uzkaitines tik karta. prikurinejau drauges golfa su krokodilais, tai apie 15-20 min sukosi, o ne visai ant laisvu, nes karts nuo sukeldavau apsukas, kad kuriant srove nesumazetu.
stai tau ir atsakymas as susildau savo auto vaziuodamas per 3-4min ant vidutiniskai 2000pm, o tu ant tu paciu apsuku drozi 15-20min ir dar ne iki galo, o kur dar greiciu deze ir visi kiti mazgai susils juk viskas sustinge, o as jau vaziuoju patenkintas su silta masina:p

fennix

#50
CitataRaidas parašė:
stai tau ir atsakymas as susildau savo auto vaziuodamas per 3-4min ant vidutiniskai 2000pm, o tu ant tu paciu apsuku drozi 15-20min ir dar ne iki galo, o kur dar greiciu deze ir visi kiti mazgai susils juk viskas sustinge, o as jau vaziuoju patenkintas su silta masina:p
Raidas, atsibusk, ir baik skiesti nesamones... arba baik rukyt...
1. nesu mates kad nuo -20 iki +90 laipsniu ant 2000 rpm variklis per tris minutes susiltu... cia hmz... imanoma bet nesamone atrodo(nors gal pas tave atomine jegaine po kapotu...).
2. nieko jis ten nedroze, tiesiog krove draugui akuma ir megino uzkurt
3. nieko keisto kad variklis ant laisvu apsuku nesusilo iki darbines temperaturos per tiek laiko...
4. Greiciu deze ant laisvu apsuku stovint nesidrozia ir apskritai nedirba nes visi dantraciai palaidi ir nesiliecia vienas su kitu
5. Tu sakai kad zmogus po 15 minuciu sildymo vaziuotu su sustingusia greiciu deze... o pats tik uzkures turi pasildyta greiciu deze...
6. Apskritai tu per 3 minutes susildai viska, varikli, greiciu deze, salona vaziuokle ir stabdzius iki darbines temperaturos... Bicas, uzsivesk ir dek is karto 4000 rpm, susils per 1.5 minutes, maziau drosis ir busi labiau patenkintas
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

ryckak

#51
Raidas, jei buciau turejes super ilga laida buciau ratais aplink drauges auto vazinejes kol akumas pasikraus :)
fennix, man rodos ant uzgesintos auto kurti nesveikiau, nes po to ir savo tackos galiu nebeuzkurti, Rizika abiem atvejais yra, renkuosi pirmaji varianta.

P.S. dabar pamasciau, kad del sukimo momento turbut busi teisus, nurodomas variklio sukimo momentas, tad jis turetu dalintis ant ratu, tik kokia to dalyko esme? siaip ar taip ratu sukimo proporcijos kinta nuo grunto ir atliekamo manevro, gal nori pasidaryt is savo Avensio kaip kokia Evolution, kad galetum kiekvienam ratui atskirai sukima reguliuot, kad driftintu geriau :)

xyzpule

#52
Cia komentaras is VZ.lt Prajuokino :D

"tik užvedus variklį reikia pavaryt bent iki 19000 sūkių ir šildyt tol, kol 5 m atstumu sužaliuos žolė. Kas elgiasi kitaip yra "čainykas"."

Bet stai kame beda, vienas sako balta, kitas juoda, abieju argumentai lyg ir logiski. Kas toliau, ko klaust, kaip nusprest kur tiesa? Eiti i Autotoja ir klausti, bet vienas tada vel sakys, kad ten meluoja, klaust vel forume, ten vel gi bus apie 10 skirtingu nuomoniu... KUR TA TIESA!!!???

fennix

Citataryckak parašė:
 siaip ar taip ratu sukimo proporcijos kinta nuo grunto ir atliekamo manevro, gal nori pasidaryt is savo Avensio kaip kokia Evolution, kad galetum kiekvienam ratui atskirai sukima reguliuot, kad driftintu geriau :)

Pas mane ne Avensis o Celica :) Nepatinka man driftas... man labiau prie sirdies maksimaliai greitai, o ne maksimaliai graziai issuktas posukis :)

Del sildymo gi sakiau... nesudrosit jus to  variklio tiek sildydami tiek nesildydami- sudrosit tik nemyledami- ausinimo skyscio trukumas, nekeiciami tepalai, labai dideli sukiai... zodziu... garaze laikant masina ji devisi maziausiai...

Bet kuriuo atveju- kodel jei ir vaziuoji nesildes tenka laikyti zemas apsukas, nespausti akseleratoriaus ir panasiai... ogi todel kad variklis saltas ir taip labiau dyla... juk jeigu kaip sakant sildyti apskritai nereikia- sedi i masina, 4000- 5000 rpm laikai tik uzvedes kol pasieki keliones tiksla... Taigi griztam prie to kad sildyti  visgi reikia... visgi nera tai taip jau blogai... belieka klausimas kiek ir kaip? O cia tegu jau sau atsako kiekvienas... nes cia kaip ir saugaus greicio apibrezimas- jis -pas kiekviena vis kitoks...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

Raiforas

Citatafennix parašė:
CitataRaidas parašė:
stai tau ir atsakymas as susildau savo auto vaziuodamas per 3-4min ant vidutiniskai 2000pm, o tu ant tu paciu apsuku drozi 15-20min ir dar ne iki galo, o kur dar greiciu deze ir visi kiti mazgai susils juk viskas sustinge, o as jau vaziuoju patenkintas su silta masina:p
Raidas, atsibusk, ir baik skiesti nesamones... arba baik rukyt...
1. nesu mates kad nuo -20 iki +90 laipsniu ant 2000 rpm variklis per tris minutes susiltu... cia hmz... imanoma bet nesamone atrodo(nors gal pas tave atomine jegaine po kapotu...).
2. nieko jis ten nedroze, tiesiog krove draugui akuma ir megino uzkurt
3. nieko keisto kad variklis ant laisvu apsuku nesusilo iki darbines temperaturos per tiek laiko...
4. Greiciu deze ant laisvu apsuku stovint nesidrozia ir apskritai nedirba nes visi dantraciai palaidi ir nesiliecia vienas su kitu
5. Tu sakai kad zmogus po 15 minuciu sildymo vaziuotu su sustingusia greiciu deze... o pats tik uzkures turi pasildyta greiciu deze...
6. Apskritai tu per 3 minutes susildai viska, varikli, greiciu deze, salona vaziuokle ir stabdzius iki darbines temperaturos... Bicas, uzsivesk ir dek is karto 4000 rpm, susils per 1.5 minutes, maziau drosis ir busi labiau patenkintas
Na tu cia ir priskaldei malku is dektuku dezutes:D:
1 is kur istraukiai -20apie tai net kalbos nebuvo? prie tokios temperaturos bus ir stovinciam ir judanciam auto intervalai ilgesni, tiesa vakar vaziuodamas prie 0 nulines temperaturos kol nuvaziavau iki darbo 4,5km auto buvo pilnai susiles,o jus dar tebegramdet langus su pusiau apsilusiais varikliais.
2 as apie greiciu deze STOVINT is vis nieko nesakiau, o sakiau kad ji sila vaziuojant kaip ir kiti mazgai:p tad po 3-4 min turiu jau silta greiciu deze, o jus visiskai salta nes dantraciai paleisti laisvi;)
3 o ant 4000 man nereik spausti man uztenka ir su 5pavara prie 2000 dariedet ramiai iki miesto ir sudildyt varikli:)
4 ir pasak straipsnio kur daviau nuoroda jus busite vieni is tu 74% kalidingai manaciu zmoniu kad reikia sildyti varikli.

horn

Šildyti mašinos tikrai nereikia, galima ramiai nesidraskant važiuoti. Taip bus taupomas kuras, mažiau teršiama aplinka ir greičiau sušils visos automobilio dalys. Stovint sušils tik pats variklis ;) bet bus sukūrenta gerokai daugiau kuro. Kam čia sukimo momentas dalinasi iš dviejų ant kiekvieno rato, logiškai toliau tęsiant tą mintį, jei automobilis kvatro, tai po 35Nm belieka ? Tada iki 80km/h per minutę "rautum", o daugiau nebeužtektų traukos :D

fennix

#56
CitataRaidas parašė:
Na tu cia ir priskaldei malku is dektuku dezutes:D:
1 is kur istraukiai -20apie tai net kalbos nebuvo? prie tokios temperaturos bus ir stovinciam ir judanciam auto intervalai ilgesni, tiesa vakar vaziuodamas prie 0 nulines temperaturos kol nuvaziavau iki darbo 4,5km auto buvo pilnai susiles,o jus dar tebegramdet langus su pusiau apsilusiais varikliais.
2 as apie greiciu deze STOVINT is vis nieko nesakiau, o sakiau kad ji sila vaziuojant kaip ir kiti mazgai:p tad po 3-4 min turiu jau silta greiciu deze, o jus visiskai salta nes dantraciai paleisti laisvi;)
3 o ant 4000 man nereik spausti man uztenka ir su 5pavara prie 2000 dariedet ramiai iki miesto ir sudildyt varikli:)
4 ir pasak straipsnio kur daviau nuoroda jus busite vieni is tu 74% kalidingai manaciu zmoniu kad reikia sildyti varikli.

Taip, as matematikas ir filosofas, man patinka degtukai...
-20 cia buvo pavyzdys... Akumuliatoriaus salto kurimo srove skaicuojama ties -15 laipsniu... taigi ir varikli galima laikyt saltu nuo tos temperaturos ar ne? Paklausiu kitaip, uzsikures prie -36 laipsniu tu irgi is karto vaziuotum? ar visgi palauktum kol galesi pavara ijungt, nes greciu dezej tepas panasus i sviesta.

Gali buti kad tu turi garaza, tuo labiau kad gyveni klaipedoj... pas mus vilniuj buna langai uzsala ir is vidaus, o ten jau gremztuku nenugrandysi... tenka laukt kol susils variklis ir susildys langa..., o tu turbut tokiu atveju is karto vaziuoji arba nieko nematydamas arba iskises langa pro dureliu stikla arba stoglangi...

CitataRaidas parašė:
stai tau ir atsakymas as susildau savo auto vaziuodamas per 3-4min ant vidutiniskai 2000pm, o tu ant tu paciu apsuku drozi 15-20min ir dar ne iki galo, o kur dar greiciu deze ir visi kiti mazgai susils juk viskas sustinge, o as jau vaziuoju patenkintas su silta masina:p
manau tu sakei jog 15 minuciu sildzius greiciu deze visgi dar salta, bet tu cia klysti nes siluma per metala sklinda gana neblogai tik su siokiu tokiu uzdelsimu ir po 15 minuciu greiciu deze gali buti jau isilusi gana padoriai o tu vis dar vaziuoji ant saltos... Ne dantraciai sildo greiciu deze, nes sankabos diskas yra izoliatorius. o greiciu dezes korpusas . sildo tepala.... nes lieciasi su sylandciu varikliu.

Kaip tai nereik 4000 spausti... jug sakei kad sveika varikli sildyt vaziuojant... Ir kuo daugiau apsuku - tuo daugiau kuro sudega, tuo daugiau silumos issiskiria ir tuo greiviau syla  variklis.... beje nepastebejai kokia fraze pasakiau? Degantis kuras isskiria siluma nuo kurio syla variklis... vaziuojant spaudi pedala- kuro sudega daugiau, variklis susyla greiciau... beje o ka daryt situacijoj jei as negaliu vaziuot zemesnem apsukom nei 4000rpm?

as busiu is tu 74% zmoniu kurie myli savo automobili ir nesmaugia jo vos pazadinto. Nors visi sako kad sportas= sveikata...  Nes puikiai zinau kad galima vaziuot su saltu. Ir puikiai zinau kad dar geriau vaziuojasi su pasildytu. Bet sakau, palaukim -30, kai tepalas pavirs i sviesta... ir kai tavo tepalo siurblys negaus pakankamai tepalo turbinai, ir paciam voztuvu skyriui... Kai tau prades turbinos asis prades klibet, voztuvu velenai barsket ... bet ne neduok dieve prikarkset...
Griztam prie to... Ar galima vaziuot nesildzius variklio? Taip, tikrai galima. Ar sveikiau sildyt ar sveikiau nesildyt?

Budamas protingas zmogus atsakyk i viena klausima. Kodel tik uzvedus varikli vaziuoji tik iki 2000 rpm?
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

fennix

Citatahorn parašė:
Kam čia sukimo momentas dalinasi iš dviejų ant kiekvieno rato, logiškai toliau tęsiant tą mintį, jei automobilis kvatro, tai po 35Nm belieka ? Tada iki 80km/h per minutę "rautum", o daugiau nebeužtektų traukos :D
As sakiau kad dalijama ne is dvieju, o dviems ir ne statiskai, o dinamiskai.

Horn, dalijasi. Is pagarbos tau pasakysiu jog Variklio galia dalijasi ant ratu... o nuo galios iki jegos- vienas zingsnis (P=F/t) Ir jeigu variklis 100 kw, ir 4 varantys, niekaip nepasakysi jog kiekvienam rate po 100 kw... Apie Nm padiskutuokim veliau
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

Raiforas

stengios vaziuoti ir palaikyti apsukas APIE 2000, bent kol temperaturos rodykle pajudes is mirties tasko, o po to tepaliukas apsyla ir per daug demesio nebekreipiu, vaziuoju iprastai, o langu apserknijimas isvidaus taip pat sekmingai nusigremzia kaip ir isores net dar lengviau.

xyzpule

Is kito forumo paemiau:

"GMs extensive study which concluded in the long run, the least amount of damage is done by starting the engine, waiting about 30 seconds, then driving off without bringing the revs up until up to normal operating temperature"

:)