Ratų keitimas vietomis

Pradėjo Pulkininkas, Spalis 28, 2010, 11:06:36 AM

« ankstesnis - sekantis »

Pulkininkas

Rudeninė ratų keitimo ceremonija man priminė vieną įdomų dalyką.
Mano Corollos Verso naudotojo instrukcijoje nurodoma, kad ratus periodiškai reikia keisti vietomis: kairįjį galinį dėti į priekį dešinėje, o galinį dešinįjį perkelti į priekinio kairiojo vietą, priekinius ratus perkelti ant užpakalinės ašies nesukeičianr jų buvimo pusės.  Prisiminiau, kad panašios rekomendacijos būdavo prieš 40 metų, kuomet dar vyravo ne radialinės, o diagonalinės padangos ir visos padangos tai laikais būdavo su kameromis :)
Aš nekreipiu dėmesio į Tojotos rekomendacijas ir visus ratus dedu taip, kad jie suktųsi pagal padangoje nurodytą rotacijos kryptį.
Bet kaip čia taip yra? Ar Tojota nesamones rašo, ar aš jau ko nebesuprantu, kaip darote jūs?

umunas

#1
visų pirma, padangas reikia ir ant ratlankių tokiu atveju pakeisti, o ne tiesiog apsukti su visu ratlankiu.

antra, nežinau kiek čia tokiam kaitaliojime naudos yra. priekinius su galiniais tai aš pakeičiu kai priekiniai nudyla labiau už galinius. vistiek jei priekiu varoma mašina, tai priekyje geriau turėt mažiau nudilusias padangas.

mmersass

As tai lb nusidevejusias dedu i gala, o geresnias i prieki :)
'05 Avensis 2.0 D4D TSpirit

hobbit

Na kiek teko domėtis, ne visai gerai yra dėti padangas su geresniu protektoriumi į priekį. Gale esant blogesniam protektoriui padidėja akvaplanavimas, nes priekiniai ratai (kai automobilis varomas priekiniais) paprastai savaime turi geresnį sukibimą. Na neguldau galvos dėl šitos nuomonės, tiesiog kažkur skaičiau taip, tikiuosi nenuskaičiau.

NNZ

Citatahobbit parašė:
Na kiek teko domėtis, ne visai gerai yra dėti padangas su geresniu protektoriumi į priekį. Gale esant blogesniam protektoriui padidėja akvaplanavimas, nes priekiniai ratai (kai automobilis varomas priekiniais) paprastai savaime turi geresnį sukibimą. Na neguldau galvos dėl šitos nuomonės, tiesiog kažkur skaičiau taip, tikiuosi nenuskaičiau.

tai ne vien dėl akvaplanavimo, bet ir dėl stabilo posūkiuose ir ant sniego stabdant, galas gali pabėgt, o priekis bus kaip įkastas, dėl to taip ir girdėjai. Ypąč blogai baigiasi kai sniegas ir posūkis ir per greitai važiuoji tada jau gaudyk mašiną, o kai priekis labiau nudilęs, tada jis greičiau pradeda slyst ir tada lengviau sukontroliuot, negus gaudyt galą (pagal Zasadą).
Geriau nežadėti, nei pažadėjus neištesėti.(Ekleziastas)

gisas

#5
cia tiesa. nepriklausomai nuo to ar automobilio varantys ratai yra priekiniai ar galines, geresnes padangas(su geresniu protektorium) reikia deti i gala, nes ten mazesnis svoris ir prastesnis sukibimas. nors as pats darau atvirksciai( ziema lengviau is vietos pajudeti) ir kiekvienu keitimu sukeiciu priekinius ratus su galinias, kad vienodai devetusi padangos, zinau kad negerai darau, bet... kai safrane turedavau irgi taip pat  darydavau
Internetas, televizija, telefonija
Avensis '04 2.0D-4D

fennix

Viskas visada priklauso nuo vairuotojo.... Padangu keitimas is vienos puses i kita visiskai beprasmis jeigu padangos nudilusios tolygiai... Na nebent butu asimetrines padangos... tada bent permontuot nereiktu... Del geresnio protektoriaus gale ar prieky- viskas priklauso nuo vairuotojo.... Maziau problemu valdyt automobili kai gale geresnes padangos- tas tiesa... Jo galas maziau slysta, prieki koreguot truputi galima... bet jei tokiu atveju galas visgi paslys, o varantieji ratai - priekiniai- tada bus kur kas daugiau problemu suvaldyt autobili... juk prieky padangos prastesnes- ir akseleratorium kur kas sunkiau ta automobili istrauksi...  Taigi visigi viska paliekam tarpinei tarp vairo ir sedynes nusprest... Juk cia reikia apgalvot ar kaip ir kodel mes kely elgsimes ekstremalioj situacijoj...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

umunas

CitataNNZ parašė:
Citatahobbit parašė:
Na kiek teko domėtis, ne visai gerai yra dėti padangas su geresniu protektoriumi į priekį. Gale esant blogesniam protektoriui padidėja akvaplanavimas, nes priekiniai ratai (kai automobilis varomas priekiniais) paprastai savaime turi geresnį sukibimą. Na neguldau galvos dėl šitos nuomonės, tiesiog kažkur skaičiau taip, tikiuosi nenuskaičiau.

tai ne vien dėl akvaplanavimo, bet ir dėl stabilo posūkiuose ir ant sniego stabdant, galas gali pabėgt, o priekis bus kaip įkastas, dėl to taip ir girdėjai. Ypąč blogai baigiasi kai sniegas ir posūkis ir per greitai važiuoji tada jau gaudyk mašiną, o kai priekis labiau nudilęs, tada jis greičiau pradeda slyst ir tada lengviau sukontroliuot, negus gaudyt galą (pagal Zasadą).
jei jau žiemą priekis pradėjo slysti, tai tada nieko tu neprigaudysi. arba taip reikia preciziškai su akceleratoriumi žaisti, kad retas kiek mažiau patyręs vairuotojas sugebės. aš, pvz., tikrai retai sugebu, todėl žiemą į posūkius labai jau nedrąsiai įvažinėju. jei galas ima slysti, tai dažniausiai užtenka tiesiog gazą iki dugno spustelt. šitą užšalusioje aikštelėje atrodo jau išmokau.

be to, maniškis universalas niekad nepameta galo. tiesa aną žiemą viename kieme sugebėjau pamest visus 4 ratus. gerai viskas sėkmingai baigėsi. tiesa, išlipęs iš mašinos ir pats drėbiausi. ten tai buvo žiaurus ledas.

čia aišku tik mano asmeninė nuomonė iš menkos patirties. visgi kažin ar pasinaudosiu patarimu geresnes padangas į galą dėtis. nesijausčiau saugiai ir tai netiktų nei prie mano vairavimo stiliaus, nei prie mašinos elgesio.

NNZ

tai kaip tik jei priekiu varoma, tai jei priekis slysta atleidi gazą ir labiau pasuki vairą, ir jei moki vosvos paspaudi stabdį, tada priekiniai gaudo sukibimą, o kaip gale geresnės padangos, tada galas nesiskersuos. O jei skresuojasi tada kontruoji vairu ir tik tada gazą spaudi...
Geriau nežadėti, nei pažadėjus neištesėti.(Ekleziastas)

umunas

CitataNNZ parašė:
tai kaip tik jei priekiu varoma, tai jei priekis slysta atleidi gazą ir labiau pasuki vairą, ir jei moki vosvos paspaudi stabdį, tada priekiniai gaudo sukibimą, o kaip gale geresnės padangos, tada galas nesiskersuos. O jei skresuojasi tada kontruoji vairu ir tik tada gazą spaudi...
labiau pasuki vairą? slidžiam kelyje? nu kaži kaži. ir dar stabdį paspaudi? tada aš vairuoju kažkaip keistai besielgiančią mašiną...

NNZ

zasadą paskaityk ;), taigi sakau, kad jei slysta priekis, o ne galas...o stabdį spaudžia tik patyrią vairuotojai...
Geriau nežadėti, nei pažadėjus neištesėti.(Ekleziastas)

umunas

nenorėčiau pasirodyti lyg ant galvos iš medžio iškritęs, bet aks tas Zasadas?..

NNZ

Zasada, lenkų ralistas-lenktyninkas, parašęs knygą ,, saugus greitis" dauguma mūsų sportininkų ar paprastų vairuotojų yra skaitę, mane ji jau 3 kartus išgelbėjo nuo sunkių pasekmių, tik aišku ri mokymasis kainavo priekinį bamperį...
Geriau nežadėti, nei pažadėjus neištesėti.(Ekleziastas)

fennix

Na taip, jis nemazai teorijos yra apzvelges.... Ta knygute kas pora metu is tikro reiktu perversti... As ja skaiciau dar pries mokydamasis vairuoti... Tikrai baziniu ziniu bagaza susikroviau :) Tiesa jo knyga galima butu 3 kartus sutrumpint nes ten nemazai kas kartojasi... Bet paskaityt manau reiktu visiems...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

horn

Radot ką skaityt 70 metų knygą, kai dar žiguliai nauji buvo :D Yra gerokai naujesnių patarimų vairavimui ir valdymui žiemą. Man galo dar nebuvo užmetę su šita mašina, išskyrus rankiniu. Geriausia pasimokinti aikštelėje arba plačiam apledėjusiam retai važiuojamam kelyje, tada drąsiau jautiesi gatvėje ir žinai kada ko tikėtis iš savo automobilio. Kažkada pasimokymas padangą ir guolį kainavo.