6 begis

Pradėjo donatass30, Kovas 22, 2012, 20:05:04 PM

« ankstesnis - sekantis »

Gendzius

Pasakoriai....
TEPIMAS pakankamas esant bet kuriom apsukom, jei variklio tepimo sistema tvarkinga, todėl pavarų perjunginėjimas visiškai nesietinas su tepimo sistema. Na nebet susipylet belekokios kokybės alyvą ir įdėjot beužsikemšantį alyvos filtrą - tada taip, prie didesnių sūkių bus minimaliai pakankamas alyvos slėgis, tik ar toli važiuosit...
Siekiant efektyviai (o tai reiškia ir ekonomiškai) išnaudoti variklį, reikia žinoti kuriame sūkių  diapazone variklis dirba efektyviausiai. Remiantis pvz Toklvilos puslapiu, D4D variklio sukimo momentas piką pasiekia prie 1600 rpm ir išlieka didelis iki 2200. Taigi, didesnę pavarą reikia jungti tada, kai sūkiai 2200. 6 pavara ir 1800 apsisukimų yra normalus darbinis režimas D4D varikliui. 2.2 D-CAT varikliams tai gali būti pernelyg  mažos apsukos jei važiuojate kalvota vietove ar pilnai pakrauta mašina arba greitis pastoviai kinta (sąlygų labai daug, visų nevardinsiu). Jei į nuokalne arba lygiu keliu, kai nėra galios poreikio, to kaip ir pakanka. Reziume pasikartosiu - tepimas čia visai neturi jokio vaidmens, esmė kada ir kiek galios jums reikia iš variklio konkrečioje situacijoje ir kaip sumaniai jūs mokate tą galią išnaudoti.

eceris

ne tepime esme buvo kalbama-esant didesnem apsukom, tepalo slegis didesnis-variklis nepriaugs tepalais, nes plovimas geresnis. pavazinek dali variklio amziaus mazom apsukom ir isardes paziurek ka rasi ant variklio bloko sieneliu....seniau tas budavo nuo hrienovu tepalu. dabar tepalai nepalyginamai aukstesnes kokybes, bet apsukos duoda ir plovima ne tik tepima. jei esi mates isardyta varikli, suprasi apie ka kalbama....

Renis

Cia tas ivardintas 'PIKAS' tikriausiai - tai max sukimo momentas?

Pvz mano max sukimo momentas 2000-3200 rpm, tai norit paskayt kad pavaras perjunginet prie 3200 rpm reiktu? :D:D
Toyota Avensis, 2005 m., 2.2 D4D 110kw

katana7

Citataeceris parašė:
ne tepime esme buvo kalbama-esant didesnem apsukom, tepalo slegis didesnis-variklis nepriaugs tepalais, nes plovimas geresnis. pavazinek dali variklio amziaus mazom apsukom ir isardes paziurek ka rasi ant variklio bloko sieneliu....seniau tas budavo nuo hrienovu tepalu. dabar tepalai nepalyginamai aukstesnes kokybes, bet apsukos duoda ir plovima ne tik tepima. jei esi mates isardyta varikli, suprasi apie ka kalbama....
Nesutinku su tamstos nuomone, variklio plovimas priklauso nuo variklinės alyvos rūšies (sintetinė, pusiau sintetinė, mineralinė), variklinės alyvos gamintojo, alyvos filtro kokybės, kaip laikomasi automobilio gamintojo nustatytų techninės priežiūros intervalų, variklio techninio stovio (kiek susidėvėjusi stumoklinė grupė ir t.t.) ir t.t. Ir tikrai labai abejoju ar bus skirtumas važiuojami 2500 aps/min vietoj 1800 aps/min., kad nuo to geriau variklis plausis.
Be to reikia baigti lyginti, kaip buvo seniau prieš 15-20 metų. Technologija nestovi vietoje.

eceris

tai as minejau kad alyvu kokybe nepalyginama su tuo kas buvo seniau. taciau varikliu meistriukai visuomet pabrezia, kad mazom apsukom vazinet nera sveika siuolaikiniams varikliams,tepaliniams ziedams negerai-jie uzkempa ir praranda paslankuma savo lizduose,ko pasekoje prasideda tepalu valgymas...pernai po keliones kai mano primeros stumoklis pradege kelioneje, butent ir klausiau meistriuko-gal bijo dideliu apsuku ir greiciu dyzeliukai, tai sake kad kaip tik reikia siuolaikiniamas dyzeliams apsuku nepagailet, del mano auksciau minetu priezasciu.

fennix

CitataGendzius parašė:
Siekiant efektyviai (o tai reiškia ir ekonomiškai) išnaudoti variklį, reikia žinoti kuriame sūkių  diapazone variklis dirba efektyviausiai. Remiantis pvz Toklvilos puslapiu, D4D variklio sukimo momentas piką pasiekia prie 1600 rpm ir išlieka didelis iki 2200. Taigi, didesnę pavarą reikia jungti tada, kai sūkiai 2200.
Taigi, pas mane dvilitrinė celica. Sukimo momentas 192 Nm prie 4800 rpm.
Tai tu nori pasakyt kad "efektyviausia (o tai reiškia ir ekonomiškiausia)" man pavaras reikia perjunginėt prie 4800 rpm, t.y pirma pavara iki 45, antra iki 75, trečia iki 110 ir tik tada jungt ketvirtą? Gal man pats laikas keist važiavimo stilių?
Sutinku kad pavaras reikia junginėt pagal galios poreikį, bet viskas priklauso nuo to ar labai sunki tapkė.
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

S_Kulikauskas

#36
Citatafennix parašė:
CitataGendzius parašė:
Siekiant efektyviai (o tai reiškia ir ekonomiškai) išnaudoti variklį, reikia žinoti kuriame sūkių  diapazone variklis dirba efektyviausiai. Remiantis pvz Toklvilos puslapiu, D4D variklio sukimo momentas piką pasiekia prie 1600 rpm ir išlieka didelis iki 2200. Taigi, didesnę pavarą reikia jungti tada, kai sūkiai 2200.
Taigi, pas mane dvilitrinė celica. Sukimo momentas 192 Nm prie 4800 rpm.
Tai tu nori pasakyt kad "efektyviausia (o tai reiškia ir ekonomiškiausia)" man pavaras reikia perjunginėt prie 4800 rpm, t.y pirma pavara iki 45, antra iki 75, trečia iki 110 ir tik tada jungt ketvirtą? Gal man pats laikas keist važiavimo stilių?
Sutinku kad pavaras reikia junginėt pagal galios poreikį, bet viskas priklauso nuo to ar labai sunki tapkė.

Gali ir prie didesniu :) bet paprasciausiai sukimo momentas jau nebedides o mazes, tai norint greiciau issibegeti reiktu perjungti :) .

Gendzius

Fennix, aš neturėjau galvoje mašinų su benzopjūklo varikliais ;) (čia šiaip, nieko asmeniško, tad neįsižeisk) :)
Šiaip benzininių variklių sukimo momentas nelygintinas su dyzelinių.
6 pavarą gamintojas jums įmontavo ne todėl, kad pasimaivyt ar dirbtinai kažkokį marketinginį fokusą išnaudot. 6 pavara reiškia, kad variklis gali dirbti tokiais sūkiais, kai važiuoji normaliu užmiesčio keliu, aka greitkelis ar autostrada.
Eceris, aš kiekvieną dieną darbe matau dėl kokių nors priežasčių išardytus variklius ir nei vienas jų neturi jokio "nagaro" jei pilama ir laiku keičiama teisinga alyva ir naudojamas normalios kokybės dyzelis. Visokių ekspertų paaiškinimai, kad  dyzelius reikia neva gainioti dideliais sūkiais , galima konspektuoti nebent ant kokio nors viešo tualeto sienų (nebent tie varikliai caro ruriko laikų). Visokios nuodegos kaupsis variklyje tada, kai pilsit prastus tepalus ir juos retai keisit, pilsit baltarusišką saliarką, važinėsit iš darbo - į darba po 5-10 km su dyzeliu, ir neleisit varikliu didžiąją dalį laiko dirbti normalioje darbinėje temperatūroje (tokiais atstumais važiuojant jis vos spėja įšilti iki reikiamos temperatūros ir mes jį dažniausia gesinam). Reziume: tik geros kokybės produktai į baką ir karterį, savalaikis aptarnavimas (dažnumas priklauso nuo naudojamų skysčių kokybės) ir normalus darbinis (temperatūrinis) variklio režimas, kurio metu iki galo sudega visi produktai, kurie turi sudegti cilindre. (Iš tikro, tas rekomendavimas važinėti didesniais sūkiais yra ne kas kita, kaip būdas kuo greičiau pasiekti aukštą temperatūrą).

katana7

CitataGendzius parašė:
Fennix, aš neturėjau galvoje mašinų su benzopjūklo varikliais ;) (čia šiaip, nieko asmeniško, tad neįsižeisk) :)
Šiaip benzininių variklių sukimo momentas nelygintinas su dyzelinių.
6 pavarą gamintojas jums įmontavo ne todėl, kad pasimaivyt ar dirbtinai kažkokį marketinginį fokusą išnaudot. 6 pavara reiškia, kad variklis gali dirbti tokiais sūkiais, kai važiuoji normaliu užmiesčio keliu, aka greitkelis ar autostrada.
Eceris, aš kiekvieną dieną darbe matau dėl kokių nors priežasčių išardytus variklius ir nei vienas jų neturi jokio "nagaro" jei pilama ir laiku keičiama teisinga alyva ir naudojamas normalios kokybės dyzelis. Visokių ekspertų paaiškinimai, kad  dyzelius reikia neva gainioti dideliais sūkiais , galima konspektuoti nebent ant kokio nors viešo tualeto sienų (nebent tie varikliai caro ruriko laikų). Visokios nuodegos kaupsis variklyje tada, kai pilsit prastus tepalus ir juos retai keisit, pilsit baltarusišką saliarką, važinėsit iš darbo - į darba po 5-10 km su dyzeliu, ir neleisit varikliu didžiąją dalį laiko dirbti normalioje darbinėje temperatūroje (tokiais atstumais važiuojant jis vos spėja įšilti iki reikiamos temperatūros ir mes jį dažniausia gesinam). Reziume: tik geros kokybės produktai į baką ir karterį, savalaikis aptarnavimas (dažnumas priklauso nuo naudojamų skysčių kokybės) ir normalus darbinis (temperatūrinis) variklio režimas, kurio metu iki galo sudega visi produktai, kurie turi sudegti cilindre. (Iš tikro, tas rekomendavimas važinėti didesniais sūkiais yra ne kas kita, kaip būdas kuo greičiau pasiekti aukštą temperatūrą).
Visiškai pritariu tamstos nuomonei.;)

S_Kulikauskas

Nezinau, keistai cia skamba sitie pesiojimaisi. Nors kaip suprantu visi principe zino, kad apsukas reikia laikyti mazdauk taip kad varikliukui butu lengva suktis. Jai persunku begi zemyn, matai kad jau varilkliukas perdaug isismagino begeli aukstyn.
 Na gal tik moterims pradedant vairuoti tai sunkoka isisavinti ;) .
Beje idomiu parametru dar radau pvz. "Efektyviausias sukiu diapazonas" Kas cia tokio.  Nes gamintojai kaskaip labiau linke pamineti maksimalu sukimo momenta kazkuriame diapazone. Jai cia taspats tai nelabai zinau kokio automobilio maksimalus sukimas nuo 1600 iki 2200.
O is tokiu nesusipratimu ir kyla tokie ginciai ;)

katana7

CitataS_Kulikauskas parašė:
Nezinau, keistai cia skamba sitie pesiojimaisi. Nors kaip suprantu visi principe zino, kad apsukas reikia laikyti mazdauk taip kad varikliukui butu lengva suktis. Jai persunku begi zemyn, matai kad jau varilkliukas perdaug isismagino begeli aukstyn.
 Na gal tik moterims pradedant vairuoti tai sunkoka isisavinti ;) .
Beje idomiu parametru dar radau pvz. "Efektyviausias sukiu diapazonas" Kas cia tokio.  Nes gamintojai kaskaip labiau linke pamineti maksimalu sukimo momenta kazkuriame diapazone. Jai cia taspats tai nelabai zinau kokio automobilio maksimalus sukimas nuo 1600 iki 2200.
O is tokiu nesusipratimu ir kyla tokie ginciai ;)
Skaityk aukščiau, Toyota Avensis 2012 m. 2,0 D4D.

S_Kulikauskas

Atleisk netikiu kad pas sita masina maksimalus sukimo momentas ties 1600 - 2200. Gal tu man kokia nuoroda mesteltum :)

S_Kulikauskas

#42
Nu jo atsiprasau, radau ir as sita varijanta www.toyota.lt

mak sukimo momentas Nm/aps./min 310/1600-2400
Maksimali galia (kW@rpm) 91/3600

Reiskais as galia maisau dar su sukimo momentu, kaltas :)

katana7

CitataS_Kulikauskas parašė:
Nu jo atsiprasau, radau ir as sita varijanta www.toyota.lt

mak sukimo momentas Nm/aps./min 310/1600-2400
Maksimali galia (kW@rpm) 91/3600

Reiskais as galia maisau dar su sukimo momentu, kaltas :)

Nėra čia jokios klaidos. Pasižiūrėjau kituose puslapiuose (užsienio) visur tie patys duomenys.

fennix

CitataS_Kulikauskas parašė:
Gali ir prie didesniu :) bet paprasciausiai sukimo momentas jau nebedides o mazes, tai norint greiciau issibegeti reiktu perjungti :) .
Nesvarbu kad sukimo momentas mažėja... Bėgėjimuisi aktualus sukimo momentas į ratus. O į ratus sukimo momentą iš variklio perduoda greičių dėžė. Tai reiškia kad perjungus aukštesnę pavarą sukimo momentas ratuose mažėja dėl perdavimo koeficento. Ir tipiniu atveju didesnis  variklio sukimo momentas nekompensuoja sukimo momento mažėjimo greičių dėžėje. Jei tikrai įdomu- galėsiu pailiustruoti pavyzdžiu.
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!