D4D cilindrų dekompresija

Pradėjo DainiusD4D, Sausis 18, 2010, 22:44:21 PM

« ankstesnis - sekantis »

DainiusD4D

Eksploatuoju 2001 Avensį ketverius metus. Turėjau šaltuoju sezonu ir aš bėdą su užvedimu. Įpusėjus rudeniui atšalus orams pamačiau, kad "nesivedimas" didėja proporcingai šąlant orams. Sunkiai užvedus variklį, Toyota apsipildavo gausia juodų dūmų uždanga. Kai atšalo orai iki -10, akumuliatoriaus resursų jau nepakako ilgam užvedimo procesui. Tada nutariau veikti: patikrinau pakaitinimo žvakes - viena neveikia. Pakeičiau. Jokio pagerėjimo. Pakeičiau kuro filtrą. Tas pats. Kolegų patariamas kreipiausi diagnostikos Tokvilon. Jokių bėdų neaptiko - nurodė įtartinai didelį srovės didį vedant automobilį, tad pasiūlė pradėti nuo starterio remonto. Pakeitė bendeksą ir įvores. Išties starteris "užgrojo" visai kitu garsu. Tačiau rezultato užsivedimo pagerėjimui tai nedavė. Aš įsikabinęs Tokvilos diagnostiko nuomonės pasiteiravau starterį remontavusios įmonės atstovo, ar jie įvertino starterio naudojamą srovę vedimo metu. Man buvo patarta neieškoti "uodegoj" smegenų, o taupant pinigus ir laiką kreiptis tiesiai į diselservis'ą (netgi parekomendavo konkretų). Svarbi detalė - jei automobilis "nakvodavo" šiltai - su užvedimu jokių problemų. Visų pirmą tame servise puolė prie klaidų, kurias nuskaitė kompu. Kompas jų žodžiais nurodė į alkūninio veleno daviklį - diagnoze nepasitvirtino, nes sukeitus daviklį iš tenais buvusio "donoro" situacija liko ta pati. Tada, kaip man pasakė, pravažiavus porą km, kompas "subeldė" pirmo ir antro purkštukų klaidas. Taigi - ėmėsi purkštukų preliminariai jau patardami ieškotis poros purkštukų. Pasinaudojęs šio forumo dalyvių patarimais nesunkiai susiradau gerų metų ir ridos Avensio purkštukus po 300 Lt, tačiau jų pirkti neskubėjau. Mat servise dar turėjo išimti ir ant stendo pratestuoti purkštukus. Nuiminėjant purkštukus sunkiai sekėsi - tada ir atsiskleidė tikra bėdos priežastis. Diagnozė: trijų cilindrų dekompresija. Kai statomi purkštukai į vietą, cilindro sandarumas užtikrinamas varine tarpine, kuri užspaudžiant purkštuką, priglunda idealiai prie paviršių, taip užtikrindama pilna sandarumą. Tačiau varinės tarpinės laikui bėgant pradega ir iš cilindro š paviršių pradeda skverbtis taip vadinamas "šlakas" t.y. dyzelio ir degimo suodžių mišinys, kuris nuo temperatūros "prikepa". Tuo ir paaiškinamas itin sunkus purkštukų nuėmimas. Bet didžiausia bėda, kad dėl nesandarumo cilindruose yra mažesnis slėgis, blogai sudega kuras ir t.t. Tokviloje pripažino esant šiuose varikliuose tokią bėdą ir sakė, kad dabar net vyksta tokia gamintojo akcija, kai nemokamai varinės tarpinės yra keičiamos į aliumines. Tačiau dizel serviso meistrai išdėstė metalų savybes ir paliko varines tarpine, jas apdoroję specialia prigludinimo įranga. Rezultatas stulbinamas - palikęs vos daugiau nei 400 lt jau ketvirtą rytą vedu mašiną iš "pusės apsukimo", pajutau nerealų traukos padidėjimą, o svarbiausia - man ir vėl malonu žiūrėti į momentinių ir vidutinių sąnaudų parodymus. Jei rasite čia naudingos informacijos - reiškiasi neveltui praleidau ilgą vakarą. Jei bus klausimų - ataskysiu.

Memelis

Saunuolis, kad viska taip issamiai aprasei. Tikrai manu ne vienas bus, kuriam si informacija i nauda. Pats juk matai, koki ilga ieskojimo kelia nuejei...
'04 Avensis Liftback 2.0 D4D Linea Sol
'09 Corolla Verso 2.2 D-CAT Linea Sol Sport

FUX

Labai panasiai i mano bedas, man net toyotoj pamatavo, kad kompresija kritus. Tikriausiai bedos bus kaip ir pas Dainiu.
Kuriam servise tvarkei ?
Mindaugas,
Vilnius
Avensis 01 D4D Uni
----

ketvirtasis

Na bet išvada viena peršasi, kad toyotos servisuose buki meistrai sėdi. Arba visai jų nėra, nes jau trečia kartą skaitau gan nepalankius postus apie "įgaliotą atstovą".

DainiusD4D

na nėra taip jau viskas blogai su ta Tokvila - paprasčiausiai jų specializacija yra visos Toyotos, o dyzel servisų - tik dyzeliniai varikliai. Siaura specializacija apsprendžia aukštą kvalifikaciją ir kompetenciją. Požiūriai į diagnostika irgi skiriasi - mano atveju, nusakius bėdas, Tokvila bandė problemą surasti kompiuteriu, o dyzel servisas iš karto pareiškė, kad trauksim lauk purkštukus ir statysim ant stendo.

DainiusD4D

CitataFUX parašė:
Labai panasiai i mano bedas, man net toyotoj pamatavo, kad kompresija kritus. Tikriausiai bedos bus kaip ir pas Dainiu.
Kuriam servise tvarkei ?

o kokiu būdu tau kompresiją matavo?

FUX

Tada ne as masina veziau, bet sake kad isukus zvakes tikrino, poto pyle tepalo i jos vieta ir vel matavo. Na tokiu keistu budu..
Bet man irgi kai salta sunkiai vedasi, kai -15 isvis nebeuzsiveda, valgo tepala, kuro sanaudos padidejusios. Tik juodu dumu nemeta. Vasara pastebedavau, kad kartais uzvedus tokius baltu-melsvu dumu debesys pakyla bet poto dingsta.

CitataDainiusD4D parašė:
CitataFUX parašė:
Labai panasiai i mano bedas, man net toyotoj pamatavo, kad kompresija kritus. Tikriausiai bedos bus kaip ir pas Dainiu.
Kuriam servise tvarkei ?

o kokiu būdu tau kompresiją matavo?
Mindaugas,
Vilnius
Avensis 01 D4D Uni
----

DainiusD4D

štai kompresijos matavimo tema aš ir diskutavau su kolegomis. Jie irgi teigė, kad kompresiją matuoja išsukus pakaitinimo žvakę ir vietoj jos įsukant komresometrą. Tačiau jei cilindro dekompresija yra per purkštuko tarpinę, gavę žemus matuojamos kompresijos parametrus, galime susidaryti klaidingą įspudį apie variklio buklę. Dažnai pradegusios purkštuko tarpinės padariniai yra matomi ant variklio. Tereikia nuimti viršutinę plastikinę variklio apdailą. Aplink purkštuką būna matyti suodžių apnašos. Tai ženklas, kad tas cilindras yra nesandarus. Mano atveju dūminimas po ilgo užvedinėjimo proceso yra lengvai paaiškinamas, nes visą užvedimo laiką į cilindrą "tekėjo" kuras. Savaime suprantama, kad užvedus jis visas "drioksteldavo" per išmetimo vamzdį. Jei po ilgų užvedinėjimų dūmai nepasirodo - tada gal reikia galvoti apie kuro tiekimo sistemą.

FUX

saltais orais kai tenka ilgai sukti starteri dumu buna pakankamai.
Beje tu vezei saviske i dyzelservisas.lt servisa ?
Nes as jau buvau tos minties, kad teks kapitalini daryt..
Mindaugas,
Vilnius
Avensis 01 D4D Uni
----

DainiusD4D

geri diagnostikai apie kapitalinius kalba tik pačiu paskutiniausiu kraštutiniu atveju. Manau, kad tai ne tas atvejis - tik ne su šiais varikliais. Aš tvarkiausi dyzeliuservisas.lt. Tai visai kita kompanija. Nors ten servisas neturi malonaus sterilaus įvaizdžio - dirba geros galvos. Tas ir yra svarbu.

FUX

o tau tepalus pries tai valgydavo ?
Mindaugas,
Vilnius
Avensis 01 D4D Uni
----

DainiusD4D

į tepalų "ryjimo" klausimą daug nesigilinau, nes papildomo 1 litro tepalo papildymo reikėdavo kas 8-9 tukst km. Tas man buvo priimtina. O kokio mąsto išeiga tavo automobilyje?

laurynui

CitataDainiusD4D parašė:
Eksploatuoju 2001 Avensį ketverius metus. Turėjau šaltuoju sezonu ir aš bėdą su užvedimu. Įpusėjus rudeniui atšalus orams pamačiau, kad "nesivedimas" didėja proporcingai šąlant orams. Sunkiai užvedus variklį, Toyota apsipildavo gausia juodų dūmų uždanga. Kai atšalo orai iki -10, akumuliatoriaus resursų jau nepakako ilgam užvedimo procesui. Tada nutariau veikti: patikrinau pakaitinimo žvakes - viena neveikia. Pakeičiau. Jokio pagerėjimo. Pakeičiau kuro filtrą. Tas pats. Kolegų patariamas kreipiausi diagnostikos Tokvilon. Jokių bėdų neaptiko - nurodė įtartinai didelį srovės didį vedant automobilį, tad pasiūlė pradėti nuo starterio remonto. Pakeitė bendeksą ir įvores. Išties starteris "užgrojo" visai kitu garsu. Tačiau rezultato užsivedimo pagerėjimui tai nedavė. Aš įsikabinęs Tokvilos diagnostiko nuomonės pasiteiravau starterį remontavusios įmonės atstovo, ar jie įvertino starterio naudojamą srovę vedimo metu. Man buvo patarta neieškoti "uodegoj" smegenų, o taupant pinigus ir laiką kreiptis tiesiai į diselservis'ą (netgi parekomendavo konkretų). Svarbi detalė - jei automobilis "nakvodavo" šiltai - su užvedimu jokių problemų. Visų pirmą tame servise puolė prie klaidų, kurias nuskaitė kompu. Kompas jų žodžiais nurodė į alkūninio veleno daviklį - diagnoze nepasitvirtino, nes sukeitus daviklį iš tenais buvusio "donoro" situacija liko ta pati. Tada, kaip man pasakė, pravažiavus porą km, kompas "subeldė" pirmo ir antro purkštukų klaidas. Taigi - ėmėsi purkštukų preliminariai jau patardami ieškotis poros purkštukų. Pasinaudojęs šio forumo dalyvių patarimais nesunkiai susiradau gerų metų ir ridos Avensio purkštukus po 300 Lt, tačiau jų pirkti neskubėjau. Mat servise dar turėjo išimti ir ant stendo pratestuoti purkštukus. Nuiminėjant purkštukus sunkiai sekėsi - tada ir atsiskleidė tikra bėdos priežastis. Diagnozė: trijų cilindrų dekompresija. Kai statomi purkštukai į vietą, cilindro sandarumas užtikrinamas varine tarpine, kuri užspaudžiant purkštuką, priglunda idealiai prie paviršių, taip užtikrindama pilna sandarumą. Tačiau varinės tarpinės laikui bėgant pradega ir iš cilindro š paviršių pradeda skverbtis taip vadinamas "šlakas" t.y. dyzelio ir degimo suodžių mišinys, kuris nuo temperatūros "prikepa". Tuo ir paaiškinamas itin sunkus purkštukų nuėmimas. Bet didžiausia bėda, kad dėl nesandarumo cilindruose yra mažesnis slėgis, blogai sudega kuras ir t.t. Tokviloje pripažino esant šiuose varikliuose tokią bėdą ir sakė, kad dabar net vyksta tokia gamintojo akcija, kai nemokamai varinės tarpinės yra keičiamos į aliumines. Tačiau dizel serviso meistrai išdėstė metalų savybes ir paliko varines tarpine, jas apdoroję specialia prigludinimo įranga. Rezultatas stulbinamas - palikęs vos daugiau nei 400 lt jau ketvirtą rytą vedu mašiną iš "pusės apsukimo", pajutau nerealų traukos padidėjimą, o svarbiausia - man ir vėl malonu žiūrėti į momentinių ir vidutinių sąnaudų parodymus. Jei rasite čia naudingos informacijos - reiškiasi neveltui praleidau ilgą vakarą. Jei bus klausimų - ataskysiu.

Na ir taigi kokios tos sanaudos kad i jas taip malonu ziuret ? Ir dar dziaukis kad nesustreikavo tos tarpines labiau nes privaro dyz kuro i tepala  man buvo kazkas panasaus
Nieko
Nera
Neimanomo

FUX

#13
hmm, net nzn dabar kiek to tepalo ima, bet per 10 000km gal kokius 2 L dapyliau, poto jau nebesekiau kiek nuvaziaviau ir kiek ipyliau.
Skambinausi as i Oro srauta. Sake atvaryt masina paziures. Tik vat nezinau kiek jie ten giliai lys ir kiek kainuos ta apziura ir taisymas. Jei kas rimciau tai blyn neisimokesiu
Mindaugas,
Vilnius
Avensis 01 D4D Uni
----

DainiusD4D

Citatalaurynui parašė:
Na ir taigi kokios tos sanaudos kad i jas taip malonu ziuret ? Ir dar dziaukis kad nesustreikavo tos tarpines labiau nes privaro dyz kuro i tepala  man buvo kazkas panasaus

Kokių atsiliepimų bebūtų apie kompo parodymus, bet orentacijai bus gerai: prieš tvarkymą Vln-Alytus-Vln greičiu apie 100 km/h vidutinės sąnaudos 6,6 l/100 km, po tvarkymo šį savaitgalį tom pačiom sąlygom 4,8 l/100 km. O štai dėl dyzelio patekimo į tepalą dėl purkštuko tarpinės bėdos, bijau, kad tai neįmanoma, nes jokio sąryšio su tepalo kanalais ta vieta neturi - tarpinė užtikrina tik cilindro sandarumą purkštuko įtvirtinimo vietoje. Nebent aš kažko nežinau...