Anti-freez'o keitimas

Pradėjo ssimass, Kovas 25, 2017, 19:07:26 PM

« ankstesnis - sekantis »

ssimass

Sveiki! Nusprendžiau pakeisti savo 2005m. Prius'o antifryzą. Tai iškilo klausimėliai: koks kiekis reikalingas? Ar verta investuoti į Toyota SLLC antifryzą? Vis dėl to Toyota  Toyota'i  :) o gal kokio kito gamintojo G12++?

RDeEsser

E

Fatmann

Sveiki, noriu šiek tiek papildyti dėl aušinimo skysčio.

"Toyota" rekomenduoja naudoti TIK originalų SLLC skystį, ir tam yra gera priežastis - mūsų rinkoje parduodami G12/G12+ aušinimo skysčiai dažniausiai gaminami naudojant OAT (Organic Acid Technology) technologiją, kurioje, priklausomai nuo gamintojo, gali būti 2-EHA rūgšties (ji veikia kaip plastifikatorius, ir jai plastikinės "Toyotos" detalės nėra atsparios).

Japoniškiems automobiliams reikia HOAT (Hybrid Organic Acid Technology) skysčio, kuriame nėra 2-EHA rūgšties.
TAČIAU tinka ne bet koks HOAT skystis - Europietiškiems automobiliams gaminamame HOAT antifreeze yra silikatų, bet nėra fosfatų. Toks skystis "Toyotoms" NETINKA.

SLLC iš esmės yra HOAT skystis, TAČIAU jis su fosfatais, BE silikatų, boro rūgšties druskų, nitritų ir aminų.

Kol kas neradau, kur mūsų rinkoje galima būtų įsigyti analogo "Toyotos" SLLC aušinimo skysčiui.
"Febi" kaip analogą siūlo "Febi Bilstein 37400 Antifreeze", mūsuose žymimas "G12++", bet jis skirtas Europietiškiems automobiliams.

slashas

#3
Citata iš: Fatmann Įrašytas Balandis 13, 2017, 13:53:17 PM
Sveiki, noriu šiek tiek papildyti dėl aušinimo skysčio.

"Toyota" rekomenduoja naudoti TIK originalų SLLC skystį, ir tam yra gera priežastis - mūsų rinkoje parduodami G12/G12+ aušinimo skysčiai dažniausiai gaminami naudojant OAT (Organic Acid Technology) technologiją, kurioje, priklausomai nuo gamintojo, gali būti 2-EHA rūgšties (ji veikia kaip plastifikatorius, ir jai plastikinės "Toyotos" detalės nėra atsparios).

Japoniškiems automobiliams reikia HOAT (Hybrid Organic Acid Technology) skysčio, kuriame nėra 2-EHA rūgšties.
TAČIAU tinka ne bet koks HOAT skystis - Europietiškiems automobiliams gaminamame HOAT antifreeze yra silikatų, bet nėra fosfatų. Toks skystis "Toyotoms" NETINKA.

SLLC iš esmės yra HOAT skystis, TAČIAU jis su fosfatais, BE silikatų, boro rūgšties druskų, nitritų ir aminų.

Kol kas neradau, kur mūsų rinkoje galima būtų įsigyti analogo "Toyotos" SLLC aušinimo skysčiui.
"Febi" kaip analogą siūlo "Febi Bilstein 37400 Antifreeze", mūsuose žymimas "G12++", bet jis skirtas Europietiškiems automobiliams.
Žiūrėk į G13, o šiaip visa esmė ne plastmasėje, o iš ko padarytas radiatorius ir vamzdynai, aliuminis ar varis ;)
Įdomu, kokį man tokviloje įpylė kai keitė siurblį aušinimo baterijoms :)

Realiai H+OAT tai yra hibridinis antifreezas G12 su senųjų antifreezu cheminiais priedais. Tai G12++ bus tikrai HOAT ;) OAT bus visi G12 be cheminių priedų tik su organika. G12++ bus jau su boratais ir visais kitais. G13 bus propilen glikolio alkoholis vietoje etilo ;)

Fatmann

#4
G13 netinka, nes jis su gliceroliu, o ne etilenglikoliu. Be to, jis su silikatais. G13 galima pilti į naujesnius nei 2008 metų VAG automobilius, ne į Toyotas.

Gal galėtum nurodyti, koks "Toyotos" modelis yra su skysčiu aušinamomis baterijomis? Galbūt turi omenyje, kad keitė inverterio aušinimo skystį? Ar esi tikras, kad pylė "paprastą" G12? Galbūt toks jau buvo supiltas ne atstovybėje?
Nei "Tokvila", nei kita oficiali atstovybė negali naudoti paprasto G12 skysčio (t.y. ne SLLC antifreezo). Jei taip daroma, gamintojos atstovai tokį savivaliavimą greit užtrumpintų.

P.S. Matau, kad redagavai savo post'ą. Nesvarbu, ar žymėjimas yra G12, G12+ ar G12++. Svarbu, kad būtų HOAT su fosfatais. O tokio mūsų rinkoje neradau.
G12++ dažniausiai yra Si-OAT su silikatais. Tinka europietiškiems auto, netinka japoniškiems - Honda ar Toyota.


slashas

Citata iš: Fatmann Įrašytas Balandis 13, 2017, 14:07:24 PM
G13 netinka, nes jis su gliceroliu, o ne etilenglikoliu. Be to, jis su silikatais. G13 galima pilti į naujesnius nei 2008 metų VAG automobilius, ne į Toyotas.

Gal galėtum nurodyti, koks "Toyotos" modelis yra su skysčiu aušinamomis baterijomis? Galbūt turi omenyje, kad keitė inverterio aušinimo skystį? Ar esi tikras, kad pylė "paprastą" G12? Galbūt toks jau buvo supiltas ne atstovybėje?
Nei "Tokvila", nei kita oficiali atstovybė negali naudoti paprasto G12 skysčio (t.y. ne SLLC antifreezo). Jei taip daroma, gamintojos atstovai tokį savivaliavimą greit užtrumpintų.

P.S. Matau, kad redagavai savo post'ą. Nesvarbu, ar žymėjimas yra G12, G12+ ar G12++. Svarbu, kad būtų HOAT su fosfatais. O tokio mūsų rinkoje neradau.
G12++ dažniausiai yra Si-OAT su silikatais. Tinka europietiškiems auto, netinka japoniškiems - Honda ar Toyota.
Imk xado red g12++ tas yra HOAT ;)

Fatmann

Citata iš: slashas Įrašytas Balandis 13, 2017, 14:18:52 PM
Imk xado red g12++ tas yra HOAT ;)

Apie Xado G12++:
"Antikorozinis priedas gaminamas pažangių technologijų HOAT (pagal technologija ekologiškų/hibridinių priedų), kur naudojamas naujoviškas derinys organinių rūgščių, turinčių labai reaktyvių silicio junginių."

Netinka.


slashas

#7
Citata iš: Fatmann Įrašytas Balandis 13, 2017, 14:26:31 PM
Apie Xado G12++:
"Antikorozinis priedas gaminamas pažangių technologijų HOAT (pagal technologija ekologiškų/hibridinių priedų), kur naudojamas naujoviškas derinys organinių rūgščių, turinčių labai reaktyvių silicio junginių."

Netinka.
Turi to stebuklingo toyotos antfrizo sudėties aprašą? Plius kas ten pas japoniškus auto kitaip nei europietiškus, juk gaminami Europos rinkai... tas SLLC toks truputi raidžių žaismas LLC long life coolant, įdomu kad tas S, ne silikatai, silicio junginiai? :)

Fatmann

Citata iš: slashas Įrašytas Balandis 13, 2017, 14:31:28 PM
Turi to stebuklingo toyotos antfrizo sudėties aprašą?

Neturiu, žinoma. Neabejoju, kad tiksli sudėtis yra komercinė paslaptis.
Tiesiog pateikiu duomenis, kurie įrašyti automobilio žinyne.

Be to, USA rinkoje yra SLLC analogų, kurie skirti konkrečiai Toyota/Scion/Lexus ir jokiems kitiems modeliams.
Šie yra etilenglikolio pagrindu, HOAT, su fosfatais, be silikatų, boro rūgšties druskų, nitritų ir aminų.
Būtent tokią sudėtį rekomenduoja "Toyota".

Pavyzdžiai iš USA:

http://www.recochem.com/us/media/uploads/downloads/OEM_Prem_Coolant_Selection_Guide_012814.pdf (numeris 86-174POEM)

http://www.coolantexperts.com/media/uploads/downloads/PIS_390.pdf

Fatmann

Citata iš: slashas Įrašytas Balandis 13, 2017, 14:31:28 PM
Tas SLLC toks truputi raidžių žaismas LLC long life coolant, įdomu kad tas S, ne silikatai, silicio junginiai? :)

Ne, tai tiesiog Super Long Life Coolant.

slashas

Citata iš: Fatmann Įrašytas Balandis 13, 2017, 14:39:04 PM
Ne, tai tiesiog Super Long Life Coolant.
Na tai neieškok šionoje sliekų ir imk tojotinį :D

Fatmann

Tai taip ir darysiu. Ne tame esmė.

Esmė, kad nėra analogų ir nė vienas iš mūsų rinkoje siūlomų aušinimo skysčių oficialiai "Toyotoms" netinka (na, bent jau neradau tokio).
Ir čia nėra taip, kaip su alyva - galima naudoti bet ką, kas atitinka gamintojo nurodytas specifikacijas. Net "Tokvila", jei neklystu, pila ne "Toyota Genuine", o Elf alyvą.



Venza

Citata iš: Fatmann Įrašytas Balandis 13, 2017, 14:55:24 PM
Tai taip ir darysiu. Ne tame esmė.

Esmė, kad nėra analogų ir nė vienas iš mūsų rinkoje siūlomų aušinimo skysčių oficialiai "Toyotoms" netinka (na, bent jau neradau tokio).
Ir čia nėra taip, kaip su alyva - galima naudoti bet ką, kas atitinka gamintojo nurodytas specifikacijas. Net "Tokvila", jei neklystu, pila ne "Toyota Genuine", o Elf alyvą.


Tai kaip man dabar jaustis kai i Prius 2016m supyliau kazkoki ruzava antifriza is Litagros pirkta (bo ten akcija buvo ir pigu)  :D  ? Dabar net miegodamas girdziu kaip tas skystis Priuso radiatoriu garaze grauzia  :D :D :D
Mane labai stebina kai tiek sureiksminat tokius nesvarbius dalykus.Vien tai,kad keiciat skyscius laiku jau pliusas,bet pilt super duper prasilenkia su logika  (!?)  .Gal geriau ta,ka ismetot prabangiems skysciams,dadekit pirkdami masina ir iseis naujesnis modelis,o i radiatoriu pripilsit pigaus ruzavo antifrizo ir tikrai del to vaziuosit ilgai ir laimingai  ;)
Gimes ilsetis,bet priverstas dirbti...

Fatmann

#14
Citata iš: ToyotaClub Įrašytas Balandis 13, 2017, 18:40:35 PM
O situos ziurejai

http://www.eneos-baltics.com/assets/downloads/files/LT%20ENEOS%20ilgai%20veikiantis%20Long%20Lasting%20Coolant%20Antifreeze%20ausinimo%20skystis_antifrizas.pdf
http://www.eneos-baltics.com/transmisine-alyva/eneos-hyper-cool-xlr-concentrate/product/?id=98

Ačiū, apie ENEOS nepagalvojau. Panašu, jog pirmasis variantas yra būtent tai, ko reikia. Antrasis netinka.

Citata iš: Venza Įrašytas Balandis 13, 2017, 19:38:26 PM

Tai kaip man dabar jaustis kai i Prius 2016m supyliau kazkoki ruzava antifriza is Litagros pirkta (bo ten akcija buvo ir pigu)  :D  ? Dabar net miegodamas girdziu kaip tas skystis Priuso radiatoriu garaze grauzia  :D :D :D
Mane labai stebina kai tiek sureiksminat tokius nesvarbius dalykus.Vien tai,kad keiciat skyscius laiku jau pliusas,bet pilt super duper prasilenkia su logika  (!?)  .Gal geriau ta,ka ismetot prabangiems skysciams,dadekit pirkdami masina ir iseis naujesnis modelis,o i radiatoriu pripilsit pigaus ruzavo antifrizo ir tikrai del to vaziuosit ilgai ir laimingai  ;)

Na, turbūt mums abiems akivaizdu, jog radiatoriaus jis negraužia, bet aš į 4gen Prius'ą tai tikrai pigienos iš Litagros nepilčiau. Kalbant apie senesnius automobilius - taip, SLLC yra neproporcingai brangus, dėl to ir ieškojau specifikacijas atitinkančio, bet neoriginalaus analogo. Eneos šioje vietoje matyt bus išsigelbėjimas, ir, nors taip pat nepigus, kainuoja dvigubai mažiau nei "Toyotos" gaminys.
O dėl "sureikšminimo" - nemanau. Konstruktoriai ir inžinieriai paskaičiavo, ko reikia konkrečiam modeliui, agregatui ar varikliui, ir aš neketinu jų sprendimų kvestionuoti (marketinginiai triukai ir originalių detalių, už kurių paprastai slepiasi tradiciniai OEM gamintojai, brangumas - kita kalba).
Ir šiaip - juk Prius'ui antifreezas keičiamas tik kas 10 metų arba 150 000 km. Sukapsėjo man tie 150 tūkst., pasikeisiu, ir daugiau neberūpės. Nemanau, jog vienkartinis keliasdešimties eurų pirkinys kažką pridėtų prie "naujesnio modelio" :)