koks tinkamiausias variklio aušinimo skystis (antifrizas)

Pradėjo scotlander333, Kovas 28, 2017, 10:44:51 AM

« ankstesnis - sekantis »

scotlander333

Laba diena Toyota gerbėjai,

atėjo laikas mano automobiliui ( yaris 2006 m., d4d dyzelis ) keisti aušinimo skystį, tik va rūpestis, galvoje atsirado daug klaustukų (???) kokį būtų geriau ir sveikiau automobiliui pasirinkti variantą, ar : iš Tokvilos originalų "Toyota super long life coolant", kaina 50 eurų - 5 ltr., ar kokį kitą neoriginalų, bet kokybišką, pvz. Lesta antifrizas G++ ( pagal cheminę sudėtį lyg panašu su Toyota original ), kaina 5 ltr., apie 18 eurų ir šis variantas būtų ženkliai pigesnis negu anas ( tas truputį mauna kelnes ), tik va, girdėjau įv. nuomonių, kai išleidi iš sistemos visą seną antifrizą, vis vien  variklyje ar radiatoriuje lieka likučių seno antifrizo ir jei bus įpiltas kitas, tai gali įvykti tarpusavio cheminė reakcija., žodžiu dabar esu "subalamutintas".
Taigi, kas galėtų ką nors patarti, kaip šioje situacijoje man teisingiau pasielgti.

iš anksto  dėkoju už profesionalius patarimus  :))

pagarbiai

slashas

Citata iš: scotlander333 Įrašytas Kovas 28, 2017, 10:44:51 AM
Laba diena Toyota gerbėjai,

atėjo laikas mano automobiliui ( yaris 2006 m., d4d dyzelis ) keisti aušinimo skystį, tik va rūpestis, galvoje atsirado daug klaustukų (???) kokį būtų geriau ir sveikiau automobiliui pasirinkti variantą, ar : iš Tokvilos originalų "Toyota super long life coolant", kaina 50 eurų - 5 ltr., ar kokį kitą neoriginalų, bet kokybišką, pvz. Lesta antifrizas G++ ( pagal cheminę sudėtį lyg panašu su Toyota original ), kaina 5 ltr., apie 18 eurų ir šis variantas būtų ženkliai pigesnis negu anas ( tas truputį mauna kelnes ), tik va, girdėjau įv. nuomonių, kai išleidi iš sistemos visą seną antifrizą, vis vien  variklyje ar radiatoriuje lieka likučių seno antifrizo ir jei bus įpiltas kitas, tai gali įvykti tarpusavio cheminė reakcija., žodžiu dabar esu "subalamutintas".
Taigi, kas galėtų ką nors patarti, kaip šioje situacijoje man teisingiau pasielgti.

iš anksto  dėkoju už profesionalius patarimus  :))

pagarbiai
Labas,
Jei buvo prieš tai antifreezas tai antifreezas tarpusavyje nereaguoja, spalva realiai tik pigmentas ;)
Pilk lauk seną lauk ir  naują G12, originalus antifreezas nestebuklas, realiai tas pats kas minėtas g12++

bladas

Aš pirkau HEPU G12 ružavo koncentrato, atskiedžiau su distiliuotu vandeniu ir pasikeičiau.

MindaugasB

Spalvu antifrizo maisyt negalima. Keiciant reiketu sistema perplauti.
Citata iš: Venza
Ir nesvarbu,kad Toyota dyzeliai pripazinti nevykusiais ir ju gamyba nutraukta,bet vistiek tikro lietuvio masina pilkas dyzelis

slashas

Citata iš: MindaugasB Įrašytas Kovas 28, 2017, 17:29:34 PM
Spalvu antifrizo maisyt negalima. Keiciant reiketu sistema perplauti.
Sudėti pažiūrėt reiktų, visų spalvų antifreezų vienoda, skyriasi tik koncentracija.

Pamirškite "tosolo" laikus, tada taip negalimą buvo maišyti ;)

MindaugasB

Citata iš: Venza
Ir nesvarbu,kad Toyota dyzeliai pripazinti nevykusiais ir ju gamyba nutraukta,bet vistiek tikro lietuvio masina pilkas dyzelis

slashas

Citata iš: MindaugasB Įrašytas Kovas 28, 2017, 17:33:44 PM
Sudetis skiriasi :)

Su antifrizais yra gan nemazas bardakas. Nera jokiu tarptautiniu standartu. Kiekviena salis gamina pagal savo nustatytus standartus, todel europos gamintojai kazkaip savaime prisiriso prie VAG standartu kuriuos vw koncernas sukure pats sau. Taigi, pradekim nuo zemiausiu - Tosolas arba G11 antifrizas, taip taip tosolas ir G11 antifrizas yra tas pats tik gaminamas Rusijoje, Ukrainoje, kitose rytu bloko salyse. O antifrizas likusiam pasaulyje, cia tik pavadinimai skiriasi. Taigi, tosolas ir G11 gaminamas etilenglikolio alkoholio pagrindu + destiliuotas vanduo ir pats svarbumas - + cheminiai priedai - silikatai, fosfatai, boratai ir kitokie marazmai. Tokia technologija vadinama silikatine, ant taros ji gali buti zymima - Traditional coolants, G11, Conventional coolants, IAT (Inorganic Acid Technology) arba nezymima niekaip. Tokie antifrizai padengia visas sistemos sieneles apsauginiu sluoksniu, kurias neleidzia sistemai irti ir gesti. Tai labai gerai, bet... tai labai mazina silumos apykaita. Ziema gal tai ir pliusas, bet vasara tikrai minusas. Dar vienas minusas apsauginis sluoksnis pradeda irti ir gabaliukais byra i sistema, tai gali uzkimst sistema arba veikt kaip abrazyvas, tokius antifrizus reikia keist kas 2 metus.
Einam toliau G12,
tai irgi etilenglikolio pagrindu gaminamas antifrizas, tik vietoj silikatu fosfatu, boratu naudojamos karbonines rugstys. Toks antifrizas neformuoja jokio apsauginio sluoksnio, todel yra puiki silimos apykaita, jokiu nuosedu ir abrazyvu. Bet, toks antifrizas neturi jokios prevencines apsaugos nuo korozijos. G12 antifrizas korozijos zidinius padengia mikronine apsaugine plevele, bet tik tada, kai jie atsiranda, o iki to jis niekaip nesaugo sistemos. Tokie antifrizai zymimi - G12, Carboxilate coolant, OAT (Organic Acid Technology)tokiu antifrizu galiojimo laikas - 3-5 metai.
Taigi, gamintojai zengia puse zingsnio atgal ir apjungia silikatine technologija su karboniniu rugsciu technologija. Atsiranda antifrizas G12+ Tokie antifrizai zymimi Hybrid coolants, HOAT (Hybrid Organic Acid Technology) arba G12+. 2008 metais atsirado G12++. Tai vis dar organiniu rugsciu technologija, tik su mineraliniais priedais. Tokie antifrizai zymini Labrid coolants. SOAT coolants arba G12++. Na ir G13 cia jau nauja karta, vietoj nuodingo etilenglikolio pagrindo naudojamas propilenglikolis, jis yra ekologiskai svarus, tuom visi gerumai ir pasibaige. Is technines puses jis nekuo nesiskiria nuo g12++, tik yra ekologiskai svarus ir turbut gerokai brangesnis. Dabar apie spalvas, siaip visi antifrizai yra bespalviai ir dazyt juos galima kaip sirdis geidzia, bet taip jau nusistovejo, kad tasolai ir G11 yra zali arba melyni, G12 raudoni visokiu atspalviu, G13 berods tik kazkoki violetini maciau. Bet gal kokia merga ir kitaip ta spalva pavadintu :) dabar apie skirtingu antifrizu maisyma. Tosolus G11, G12 ir G13 visus galima maisyt tarpusavi ir dar, reiketu vengti no name antifrizu arba padjobkiu. Bedu ju ne uzsalimo tempereturoj, o virimo. Lievi antifrizai pagaminti lengvu alkoholiu pagrindu uzverda prie 80- 90 laipsniu celsijaus, be to tokiu antifrizu garai degus. Pigus antifrizai gaminami glicerolio pagrindu, todel jie tik neuzsala bet nieko neausina. Siaip pilnaverciai antifrizai vadinami Coolant fluid, arba ausinimo skystis..  tai va tai sitaip va ir va kaip.....

MindaugasB

Citata iš: Venza
Ir nesvarbu,kad Toyota dyzeliai pripazinti nevykusiais ir ju gamyba nutraukta,bet vistiek tikro lietuvio masina pilkas dyzelis

slashas

Citata iš: MindaugasB Įrašytas Kovas 28, 2017, 22:31:23 PM
Slashai, pats surasei ar tiesiog nukopinai? :)
Nukopinau, čia kolega geriau su tais skysčiais draugauja, aš etilais neužsiimu :)
Bet smalsumo dėlei užsuksiu į degalinę ir pafotkinsiu kokio mėlyno antifryzo ir raudono sudėtį ;) abu -35 ;)

MindaugasB

As jau esu rases seniau forume, tik reiketu paieskoti apie antifrizu sudeti. Paskyriau skaitymui informacijos gera pusdieni ar daugiau. Trumpai taip, kad skirtingos spalvos rodo skirtingas sudedamuju daliu savybes. T.y. zalios spalvos antifrizas atlaiko iki 115C, melynas iki 123C, o raudonas iki 130C. Cia is galvos skaiciai, kaip pavyzdi parodau.
Citata iš: Venza
Ir nesvarbu,kad Toyota dyzeliai pripazinti nevykusiais ir ju gamyba nutraukta,bet vistiek tikro lietuvio masina pilkas dyzelis

slashas

#10
Citata iš: MindaugasB Įrašytas Kovas 28, 2017, 23:12:03 PM
As jau esu rases seniau forume, tik reiketu paieskoti apie antifrizu sudeti. Paskyriau skaitymui informacijos gera pusdieni ar daugiau. Trumpai taip, kad skirtingos spalvos rodo skirtingas sudedamuju daliu savybes. T.y. zalios spalvos antifrizas atlaiko iki 115C, melynas iki 123C, o raudonas iki 130C. Cia is galvos skaiciai, kaip pavyzdi parodau.
Tai, dėl virimo temp taip, bet šiuolaikinius antifrizus gali visų spalvų tarpusavyje maišyti ir nieko nebus, tik pakeisi savybes, bet jokios košės negausi :) pvz pas mane avensyje buvo mėlynas/žalias, pakeičiau į rožinį, sistemą kiek sugebėjau nuleidau, bet vistiek iki litro bloke liko seno ir nieko, važiuoju :)

scotlander333

OK,.... ačiū jums visiems už patarimus ir manau galima padaryti galutinę išvadą dėl antifrizo, kad nereikia per giliai kapstytis ir ieškoti sliekų, ten kur jų nėra,.... žodžiu pilsiu pasirinktą antifrizą Lesta G12++ su panašia sudėtimi.

scotlander333

Ir dar prie to pačio, gal kas žinote, kokio kiekio reikia, kad pakeisti visą stabdžių skystį yaris 1.4 d4d dyzeliukui  ?