Dyzelio sanaudos

Pradėjo lioska, Gegužė 13, 2010, 14:41:02 PM

« ankstesnis - sekantis »

AVENSIS D4D CHIP

6begis greitis apie 110 apsukos 2000,tai kas cia smaugiasi?nesvaikit;)beje prie 3000aps/min greitis 180km/h su 5pav.turbut butu kokie 4000aps;)

Henris

6 begis 2000rpm ir 110km/h mazokas greitis kaip ant tokiu apsuku, nes su 5 begiu 2000rpm yra 100km/h, as tikejaus, kad ant tiek rpm su 6 begiu bent 120km/h bus :)
Toyota Rav4 AWD Hybrid 2019

AVENSIS D4D CHIP

CitataHenris parašė:
6 begis 2000rpm ir 110km/h mazokas greitis kaip ant tokiu apsuku, nes su 5 begiu 2000rpm yra 100km/h, as tikejaus, kad ant tiek rpm su 6 begiu bent 120km/h bus :)
rasiau apie:)gal ir datraukia iki 120 prie 2000:)tiksliai neisiminiąu,žinau kad prie 150 buna 2700aps nes siandien wariau tai atkreipiau demesi:)

fennix

CitataAVENSIS D4D CHIP parašė:
rasiau apie:)gal ir datraukia iki 120 prie 2000:)tiksliai neisiminiąu,žinau kad prie 150 buna 2700aps nes siandien wariau tai atkreipiau demesi:)
2700 rpm- 150km/h = 2000 rpm - 111 km/h
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

fennix

CitataAVENSIS D4D CHIP parašė:
6begis greitis apie 110 apsukos 2000,tai kas cia smaugiasi?nesvaikit;)beje prie 3000aps/min greitis 180km/h su 5pav.turbut butu kokie 4000aps;)

Tu lygini 130 kw varikli ir 85 kw varikli. Pats pagalvok kuris is ju smaugtusi o kuris nelabai...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

fennix

CitataHenris parašė:
6 begis 2000rpm ir 110km/h mazokas greitis kaip ant tokiu apsuku, nes su 5 begiu 2000rpm yra 100km/h, as tikejaus, kad ant tiek rpm su 6 begiu bent 120km/h bus :)

Su tavo ankciau pateiktu pavyzdziu kad 140 vaziuot ne 3000 o 2200 rpm tavo ratus pasiektu 20% mazesnis sukimo momentas nei 5 pavara. Skaiciavimus galiu pateikt i pm jei domina...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

umunas

Citatafennix parašė:Kia ceed turi tik viena varianta 6 begiu greiciu dezes. Tai pro ceed 2 litru dyzelis su 140 kW galingumu. 300 Nm sukimo momentu.
jau vien šitoje vietoje siūlau gerokai labaiu pasidomėti: tiek 1.6CRDI 66kW, tiek 85kW Cee'd eina su 6 laipsnių dėžėmis. dyzelio su 5 laipsnių dėže nėra. Kia aišku ne etalonas, bet inžinieriai ten gudresnis už visus čia susirinkusius kartu paėmus. jau vien iš to, kad prie 3000rpm daugiau kuro ima nei prie maždaug 2200 puikiai matosi. taip kad tavo teorija apie sąnaudas griūna.
beje, tu man paaiškink kodėl variklis turi dirbti virš pikinio sukimo momento, t.y. virš efektyviausio savo taško?

fennix

Citataumunas parašė:
jau vien šitoje vietoje siūlau gerokai labaiu pasidomėti: tiek 1.6CRDI 66kW, tiek 85kW Cee'd eina su 6 laipsnių dėžėmis. dyzelio su 5 laipsnių dėže nėra. Kia aišku ne etalonas, bet inžinieriai ten gudresnis už visus čia susirinkusius kartu paėmus. jau vien iš to, kad prie 3000rpm daugiau kuro ima nei prie maždaug 2200 puikiai matosi. taip kad tavo teorija apie sąnaudas griūna.
beje, tu man paaiškink kodėl variklis turi dirbti virš pikinio sukimo momento, t.y. virš efektyviausio savo taško?
Na buvau atsidares ceed'u puslapi (www.ceed.lt), gal ten pasenus informacija... na ten vis dar raso taip kaip sakiau, o patvirtint kaip yra is tiesu... na negaliu, sorry...
Mano teorija apie kuro sanaudas negriuna, nes tas pats 1.6 ceedas turbut savo 6 pavara prie 140 km/h turi kokius 2600-2800 apsuku, o ne 2200.
Niekas nekalbejo apie efektyviausia variklio darba. Kalbama buvo kad 6 pavara ir 5 bus perduodamas skirtingas sukimo momentas

Pavyzdziui pagal greiciu dezes specikacija yra pavaru perdavimo santykiai is vienos asies i kita

1 pavara 4 : 1
2 pavara 2 : 1
3 pavara 1.3 : 1
4 pavara 0.8 : 1
5 pavara 0.7 : 1
6 pavara 0.6 : 1

Cia tik pavyzdys +- .  Bet santykis rodo sukimo momento perdavima is vieno greiciu dezes krumpliaracio  i kita kuris jungiasi su diferencialu.

Is to iseina kad pirma pavara  perduodamas sukimo momentas prie tu paciu apsuku  yra 2 kartus didesnis uz antros ir taip toliau.

taigi jei variklis prie 2000 apsuku turi 300 nm, tai pirma pavara diferencialas gaus  1200 Nm pirma pavara ir 180 Nm 6 pavara.

Pagal galios kreive tarkim  prie 2600 apsuku variklis turi 280 Nm.
tai reiskia kad 4 pavara perduodamas sukimas bus 224 Nm prie 2600 rpm , o tai yra daugiau nei ties pikinem apsukom 6 pavara kas butu 180 Nm...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

umunas

dar kartą sakau, kad griūna tavo teorija. nes kompas rodo kuro sąnaudas. matosi geriau nei gerai kada jos mažesnės.

ir baik tu čia pasakot apie tuos perdavimo santykius. nebent tu geriau viską išmanai už tos pačios Toyota inžinierius. tik Aygo, iQ ir Yaris nevisose versijose turi 6 laipsnių pavarų dėžes. dyzelių su 5 laipsnių pavarų dėžėmis Toyotos modelių gamoje nepastebėjau. vadinasi ten viskas paskaičiuota. o jei imsim kalbėti, kad varikliui didesnė apkrova, tai tada nenaudokim kondiko, į bet kokį kalną važiuokim 50 kmh ir būtinai 3 bėgiu ir niekada nevažiuokim greičiau nei 90 kmh. o jei 90 kmh važiuojam, tai dar būtinai 30 metrų už fūros.

p.s. su cee'd 140 kmh nelabai pavažiuosi. riba ties 110-120 kmh. tuomet dar įmanoma po kelią jį sugaudyti. iki 140 kmh nedrįsau spausti. darėsi baisu. o ir greičio ribojimų laikausi.

fennix

Nu kad nifiga negriuva. Viskas logiska ir paprasta. Pavyzdys. Yaris 1.4 D4D 6 pavara 2000 rpm yra 105 km/h, o mano ruosiamam projektui 2 litrai benzinas 200 ag 5 pavara 2000 rpm bus ~ 100 km/h. Tai kam bereikia tos 6 pavaros? Jei tokiam yariukui su 1.4 varikliu 6 pavara 2000 rpm reiketu vaziuot 140 km/h variklis vargu ar paviltu pacia masina... Todel inzinieriai viska ir paskaiciavo ir nera toks jau kosmosas ta 6 pavara... Tiesiog tinkamai naudojant varikliui geriau begetis, bet apart to stebuklingos naudos nera....
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

umunas

Citatafennix parašė:
Nu kad nifiga negriuva. Viskas logiska ir paprasta. Pavyzdys. Yaris 1.4 D4D 6 pavara 2000 rpm yra 105 km/h, o mano ruosiamam projektui 2 litrai benzinas 200 ag 5 pavara 2000 rpm bus ~ 100 km/h. Tai kam bereikia tos 6 pavaros? Jei tokiam yariukui su 1.4 varikliu 6 pavara 2000 rpm reiketu vaziuot 140 km/h variklis vargu ar paviltu pacia masina... Todel inzinieriai viska ir paskaiciavo ir nera toks jau kosmosas ta 6 pavara... Tiesiog tinkamai naudojant varikliui geriau begetis, bet apart to stebuklingos naudos nera....
tu baik lygint benzą ir dyzelį. mano senobinio dyzelio 100kmh jau turbūt virš 2500rpm sukasi. 210 atrodo apie 3000rpm, o neduokdie reikia 130 spausti, tai žiūrėk ir virš/apie 3500rpm. reiktų kada tiksliai susirašyt.
be to, reikia neužmiršt, kad dyzelio sukimo momento ir galios kreivės kitaip eina nei benzo. bent jau sukimo momentas po pikinio taško labai staigiai krenta žemyn. tiesa, naujiems varikliams visa ta elektronika atrodo jį jau ištempia, bet visvien, dyzelio sukimo momentas kažkur link max 3000rpm baigiasi. taip, galima vadovautis ta apytiksle formule (T + rpm) * 5,3 = Hp ir kažkur aukštuose sūkiuose galios gal bus daugiau. bet netikiu ir netikėsiu, kad dyzeliniam varikliui geriau aukšti rpm. ypač kai važinėju su saviške ir beveik idealiai tokios pačios galios/svorio cee'd ir matau variklio darbo skirtumą. lėkdamas greitkeliu (ypač magistrale) jaučiuosiu lyg saviškę prievartaučiau. jau nekalbant apie prastą garso izoliaciją, kuri tikrai nepadeda ištverti tą variklio baubimą, kuris siaubingai vargina.
beje, imant maniškę, tai jos sukimo momento pikas ties 2000rpm. kažkur link 2500rpm galios/sukimo momento kreivės jau turėtų imti žiauriai skirtis ir prasideda visiškai neefektyvus važiavimas.

fennix

Na palyginsiu benza ir benza, ant projekto 2.0 2000 rpm = 100 km/h ant dabartines celikos 1.8 3000 rpm = 105 km/h. Na jei 3000 rpm dyzeliniui varikliui yra auksti rpm, tai galbut ir 150 km/h yra didelis greitis, negalvoji taip?
O dabar esminis dalykas: begejantis viska daro sukimo momentas. Kuo jis didesnis- tuo geriau automobilis begesis. Taciau pasiekiant maksimalu greiti, ty sugebet stumti pries save ora reikalingi arkliai. O dabar pasakyk tam paciam dyzeliui tavo, prie 2000 rpm arkliu daugiau ar prie 3000?. Gausi atsakyma kad daugiau arkliu lengviau tempia tavo karieta per oro siena...

Ok, issisemiau, kiti nesuarimai gal i pm... bo visai offtopican nuejom...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

horn

arkliai yra išvestinis dalykas ir nieko jie nestumia ir netempia ;) Galia yra lygi niutonmetrams*apsukoms ir padalintas iš 5252. Viską daro sukimo momentas ir apsukos B)

fennix

#118
Citatahorn parašė:
arkliai yra išvestinis dalykas ir nieko jie nestumia ir netempia ;) Galia yra lygi niutonmetrams*apsukoms ir padalintas iš 5252. Viską daro sukimo momentas ir apsukos B)
Na arkliai tikrai nera isvestinis dalykas, jie apskaiciuojami kaip ir bet kuris kitas duomuo... Be to jie butini kaip matavimo vienetas nes realiai tai vienintelis skaicius apibudinantis tai, ka sugeba automobilis. Arkliai ar kilowatai apibudina variklio galinguma. O tai duomuo apibudinantis bet kokio variklio ar kitokio aparato (kaip virdulys ar dulkiu siurblys) sugebejimus atlikti darba. Darbas siuo atveju- automobilio isjudinimas, begejimasis, isoriniu jegu nugalejimas ir t. t.

Duosiu elementariosios fizikos. Galia tai darbas atliktas per laiko vieneta (P= A/t)
Imkim pavyzdi. Mano celica sveria 1200 kg.  Na priedo as joje 100 kg. Norint ja isjudinti iki 100 km/h( arba 28 m/s ) reikia jai suteikti (E= mv^2)/2 energijos t.y atlikti

1300* 28*28 /2 =509 600 J darba (cia neskaitant oro pasipriesinimo, vidiniu trinciu ir t. t).

Deklaruojama kad ji iki 100 isibegeja per 10.0 sekundziu. tai reiskia kad vidutinis galingumas kuri turi gauti ratai yra P= A/t

P = 509 600/10 50 9600 W apytiksliai 51 kW.
Greucu dezeje, pusasiuose mirsta ~ 15-20 % variklio galios, tai imkim vidurki. 51* 1.175 = 60 .

Taigi galime daryti isvada kad joks automobilis sveriantis su vairuotoju 1300 kg neisibeges iki 100 km/h per 10 s, jei vidutine variklio galia nebus 60 kW.

Bet mano variklio galingumas 85 kW, taigi ka daro tie like 25? Viskas labai paprasta- begejantis ne visada yra 6000 apsuku ties kuriomis variklis turi tuos 85 kW.

As pazistu savo masiniuka. Variklio sukimo momentas lygus visoj apsuku skalej o tai reiskia kad apsukos kyla tolygiai ir automobilis begejasi tolygiai esant bet kuriomis apsukomis todel apsuku kilima laikysiu tolydziu.

Tarkime startuojame pirma pavara sukelus variklio sukius iki 2000 rpm, keliame iki 6000 rpm, ijungus antra pavara apsukos krenta iki 4000 rpm ir vel jas pakeliame iki 6000 rpm.
Is to iseina kad vidutines apsukos pirma pavara buvo 4000 rpm o antra 5000 rpm, ir kadangi abiem pavarom teko dirbt daugmaz vienoda laika paprastumo delei imkim ju vidurki- 4500 rpm. Variklio galingumas ties 4500 rpm yra 65 KW. Tuos


Matom kokia nedidele paklaida visas apsiskaiciuoja .... Reikejo 60, variklis turi 65. O kur nusidevejimas, padangu kokybe, ir oro pasipiresinimas? Zodziu manau kad paskaiciavau teisingai, ir jei dar kas nors pasakys kad arkliai ir kilowatai nieko neduoda begejimuisi, Man jau nusispjaut.... beviltiska irodinet....

Atkreipkim demesi kad is nieko neisvesti Nm skaiciavimuose neegzistuoja, viskas remiaisi bendrais dinamikos ir energijos principais... Galima net suskaiciuot kiek kuro automobilis turetu suvalgyt tokiam begejimuisi, bet cia jau atskira litanija...

Sekmes taupant kura...

Respect tiem, kas skaite ir bande suprast...

Over and out....
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

AVENSIS D4D CHIP

Citatafennix parašė:
Citatahorn parašė:
arkliai yra išvestinis dalykas ir nieko jie nestumia ir netempia ;) Galia yra lygi niutonmetrams*apsukoms ir padalintas iš 5252. Viską daro sukimo momentas ir apsukos B)
Na arkliai tikrai nera isvestinis dalykas, jie apskaiciuojami kaip ir bet kuris kitas duomuo... Be to jie butini kaip matavimo vienetas nes realiai tai vienintelis skaicius apibudinantis tai, ka sugeba automobilis. Arkliai ar kilowatai apibudina variklio galinguma. O tai duomuo apibudinantis bet kokio variklio ar kitokio aparato (kaip virdulys ar dulkiu siurblys) sugebejimus atlikti darba. Darbas siuo atveju- automobilio isjudinimas, begejimasis, isoriniu jegu nugalejimas ir t. t.

Duosiu elementariosios fizikos. Galia tai darbas atliktas per laiko vieneta (P= A/t)
Imkim pavyzdi. Mano celica sveria 1200 kg.  Na priedo as joje 100 kg. Norint ja isjudinti iki 100 km/h( arba 28 m/s ) reikia jai suteikti (E= mv^2)/2 energijos t.y atlikti

1300* 28*28 /2 =509 600 J darba (cia neskaitant oro pasipriesinimo, vidiniu trinciu ir t. t).

Deklaruojama kad ji iki 100 isibegeja per 10.0 sekundziu. tai reiskia kad vidutinis galingumas kuri turi gauti ratai yra P= A/t

P = 509 600/10 50 9600 W apytiksliai 51 kW.
Greucu dezeje, pusasiuose mirsta ~ 15-20 % variklio galios, tai imkim vidurki. 51* 1.175 = 60 .

Taigi galime daryti isvada kad joks automobilis sveriantis su vairuotoju 1300 kg neisibeges iki 100 km/h per 10 s, jei vidutine variklio galia nebus 60 kW.

Bet mano variklio galingumas 85 kW, taigi ka daro tie like 25? Viskas labai paprasta- begejantis ne visada yra 6000 apsuku ties kuriomis variklis turi tuos 85 kW.

As pazistu savo masiniuka. Variklio sukimo momentas lygus visoj apsuku skalej o tai reiskia kad apsukos kyla tolygiai ir automobilis begejasi tolygiai esant bet kuriomis apsukomis todel apsuku kilima laikysiu tolydziu.

Tarkime startuojame pirma pavara sukelus variklio sukius iki 2000 rpm, keliame iki 6000 rpm, ijungus antra pavara apsukos krenta iki 4000 rpm ir vel jas pakeliame iki 6000 rpm.
Is to iseina kad vidutines apsukos pirma pavara buvo 4000 rpm o antra 5000 rpm, ir kadangi abiem pavarom teko dirbt daugmaz vienoda laika paprastumo delei imkim ju vidurki- 4500 rpm. Variklio galingumas ties 4500 rpm yra 65 KW. Tuos


Matom kokia nedidele paklaida visas apsiskaiciuoja .... Reikejo 60, variklis turi 65. O kur nusidevejimas, padangu kokybe, ir oro pasipiresinimas? Zodziu manau kad paskaiciavau teisingai, ir jei dar kas nors pasakys kad arkliai ir kilowatai nieko neduoda begejimuisi, Man jau nusispjaut.... beviltiska irodinet....

Atkreipkim demesi kad is nieko neisvesti Nm skaiciavimuose neegzistuoja, viskas remiaisi bendrais dinamikos ir energijos principais... Galima net suskaiciuot kiek kuro automobilis turetu suvalgyt tokiam begejimuisi, bet cia jau atskira litanija...

Sekmes taupant kura...

Respect tiem, kas skaite ir bande suprast...

Over and out....
cia kas per zodis duomuo?:D