Dyzelio sanaudos

Pradėjo lioska, Gegužė 13, 2010, 14:41:02 PM

« ankstesnis - sekantis »

fennix

#120
duomenys daugiskaita, duomuo - vienaskaita. Pakeisk zodziu parametras jei neaisku...

O jei vistiek neaisku- eik i http://www.lki.lt/dlkz/ir paieskoje ivesk zodi duomuo- ten tau paaiskins tiksliau ka reiskiai kai kurie lietuviski zodziai :D
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

umunas

#121
fenix, Ag = (N*m)/s

arba 1 W   ~ 1 J/s = 1 N·m/s

kitaip sakant Ag akivaizdžiai priklauso nuo sukimo monento N*m

aišku ir nuo rpm. bet yra ta riba, kur kreivės ima labai skirtis. ir ypač dyzeliui tai įvyksta anksti.

horn

Citatafennix parašė:

P = 509 600/10 50 9600 W apytiksliai 51 kW.
Greucu dezeje, pusasiuose mirsta ~ 15-20 % variklio galios, tai imkim vidurki. 51* 1.175 = 60 .

Taigi galime daryti isvada kad joks automobilis sveriantis su vairuotoju 1300 kg neisibeges iki 100 km/h per 10 s, jei vidutine variklio galia nebus 60 kW.

As pazistu savo masiniuka. Variklio sukimo momentas lygus visoj apsuku skalej o tai reiskia kad apsukos kyla tolygiai ir automobilis begejasi tolygiai esant bet kuriomis apsukomis todel apsuku kilima laikysiu tolydziu.

Tarkime startuojame pirma pavara sukelus variklio sukius iki 2000 rpm, keliame iki 6000 rpm, ijungus antra pavara apsukos krenta iki 4000 rpm ir vel jas pakeliame iki 6000 rpm.
Is to iseina kad vidutines apsukos pirma pavara buvo 4000 rpm o antra 5000 rpm, ir kadangi abiem pavarom teko dirbt daugmaz vienoda laika paprastumo delei imkim ju vidurki- 4500 rpm. Variklio galingumas ties 4500 rpm yra 65 KW. Tuos

:o
nu vėliavą tau į rankas arba parodai sukimo momentą vienodą visame apsukų diapazone!!!!!!!!!
Sukimo momentas duoda automobiliui judėjimą, o greičių dėžės perdavimai duoda to judesio perdavimą į ratus. Svarbiausia sukimo momentas ir greičių dėžės perdavimai. Arkliai yra išvestinis dydis nieko nepasakantis apie automobilio įsibėgėjimą. PVZ. carina 79kW, svoris 1250kg, įsibėgėjimas 11,6sek, civic 66kW, svoris 1100kg, įsibėgėjimas 10,4sek. Kur matai, kad 60kW užtektų 1300kg automobilį išjudinrti per 10 sek?

Henris

Pamenu turejau Mitsubishi Lancer 94metu 1,6 variklis 113AG svere vos tona. Tai su vairuotojas ir keleivis su puspilniu baku, iki 100km/h isibegedavau per 7-8s. Man patiko, svarbiausia spet ikalt antra pavara laiku su kuom nors prie sankryzos draginant, nes 2 begiu galedavau lipt iki 95km/h, kai uzlipdavo rodykle ant redline'o. Ten buvo berods 83kw kur tempdavo 1020kg, o dabar turiu 85kw ir sis varikliukas turi patempt 1,5t :)
Pamenu kai dedavau BMW su 2,5l benzininiai varikliais, kaip jie maivydavos prie sankryzos, o matydavos akivaizdziai kad bimbalui neuztenka 2 pavaros, jam reikedavo perjungt i 3, o as dar galejau su 2 spaust toliau :)
Geri laikai buvo :)
Beje daba ziurejau tarkim naujas avensis benzas silpniausias varikliukas 1,6 sanaudos mieste 8,5, trasoj berods 5,5 vidutines net 7l nesiekia. Aisku 6 pavaru, tai sekanti masina jauciu bus benzas ir neskaudes galva del visokiu purkstuku smagraciu ir turbinu :)
Toyota Rav4 AWD Hybrid 2019

horn

henris, tik tas lanceris ne per 7-8, o per 10 sek įsibėgėja ;) Nuoroda lanceris'94-113ag

fennix

#125
Citatahorn parašė:
:o
nu vėliavą tau į rankas arba parodai sukimo momentą vienodą visame apsukų diapazone!!!!!!!!!
Sukimo momentas duoda automobiliui judėjimą, o greičių dėžės perdavimai duoda to judesio perdavimą į ratus. Svarbiausia sukimo momentas ir greičių dėžės perdavimai. Arkliai yra išvestinis dydis nieko nepasakantis apie automobilio įsibėgėjimą. PVZ. carina 79kW, svoris 1250kg, įsibėgėjimas 11,6sek, civic 66kW, svoris 1100kg, įsibėgėjimas 10,4sek. Kur matai, kad 60kW užtektų 1300kg automobilį išjudinrti per 10 sek?

http://www.toyoland.com/engines/4A-F.html Na pas mane 7A-FE variklis, sukimo momentas yra tarp 140 ir 150 Nm visame apsuku diapozone(1000-6000 rpm)- imk vidurki 145 bus su 3% paklaida lygus...

Tebunie arkliai isvestinis dydis, bet kaip ir sakiau- nurodziau kokio variklio galingumo reikia kad atlikti kazkoki darba- pvz isibegejimas.

Net ir 50 000 Nm sukimo momenta turintis variklis nesugebes atlikti tokio darbo jei netures arkliu  (vadininkit tai apsukoms jei priimtiniau)

Del tu 60 KW tai ju uztektu jei butu pvz elektros variklis veikiantis visa laika vienodu galingumu. Benzininiai musu varikliai prie 1000 rpm turi gal 10 kW... o tai nera 60 kaip reikalinga butu isibeget. Mano atveju turi buti 60 KW vidutinis galingumas diferencijuojant laiko atzvilgiu.
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

fennix

Citataumunas parašė:
fenix, Ag = (N*m)/s

arba 1 W   ~ 1 J/s = 1 N·m/s

kitaip sakant Ag akivaizdžiai priklauso nuo sukimo monento N*m

aišku ir nuo rpm. bet yra ta riba, kur kreivės ima labai skirtis. ir ypač dyzeliui tai įvyksta anksti.

Tu beveik teisus. Tebunie1w = 1Nm/ s = 1 J/S.

Esme tame kad tokia lygybe ne visada teisinga. Isivaizduok kad tu atsukineji rato verzle. Uzmauni ant jos galvute su 1 metro ilgio raktu, ant galo padedi 100 gramu (tiklsiau 98.3 g = 1 N) svareli. Turi rezultata kad verzle suki 1 Nm jega (Suteiki 1 Nm sukimo momenta). Bet esme tame kad verzle nejuda is vietos. Ir stovek tu nors valanda prie to svarelio , jei verzle nepajudes, tu nebusi atlikes to 1 J darbo is to seka kad ir galingumo nera...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

umunas

Citatafennix parašė:Esme tame kad tokia lygybe ne visada teisinga. Isivaizduok kad tu atsukineji rato verzle. Uzmauni ant jos galvute su 1 metro ilgio raktu, ant galo padedi 100 gramu (tiklsiau 98.3 g = 1 N) svareli. Turi rezultata kad verzle suki 1 Nm jega (Suteiki 1 Nm sukimo momenta). Bet esme tame kad verzle nejuda is vietos. Ir stovek tu nors valanda prie to svarelio , jei verzle nepajudes, tu nebusi atlikes to 1 J darbo is to seka kad ir galingumo nera...
visiškai teisingai. o kas yra 1J ? ogis N*m ! taigi, kas atlieka darbą? sukimo momentas. grįžtant prie Ag, tai taip, jis aukščiausias yra aukštesniame rpm diapazone, bet tik todėl, kad sukimo momentas būna šimtų eilės, o štai apsukos jau tūkstančių eilės. didesnis pakitimas apsukose lemia didesnį pokytį Ag. ir nesvarbu, kad sukimo momento kreivė krenta žemyn, Ag vistiek kyla aukštyn ir pasiekia maximumą 3500-4000rpm (dyzelio) sūkiuose. tačiau sukimo momentas jau būna smigęs toje zonoje iki velnias žino kokio lygio. vat tas atsiradęs skirtumas, mano galva, ir mažina variklio darbo efektyvumą. kitaip tariant jis dirba "į orą". ir jei netyčia man kažkas įrodys, kad pjauti dyzelinį variklį ties 3000rpm ir daugiau yra jam sveikiau nei apsukas laikyti maždaug ties 2000-2200 rpm (priklausomai nuo pavaros ir greičio), tai pažadu mieste važinėti ant 50km antra pavara.

reziumuodamas galiu tik pasakyti, kad kartais komfortas yra irgi gan svarbus faktorius. geriau alyvą 2x dažniau keisiu ir kartą per 5 metus pavarų dėžę pasiremontuosiu, nei 1-3 valandas klausysiuosi 3500rpm besisukančio dyzelinio variklio staugimo, kuris vargina, kas ilgesnėje kelionėje mažina dėmesį, o tai gali baigtis bloguoju. triukšmas sveikatos neprideda. mano sveikata svarbiau nei mašinos.

p.s. tai tik mano asmeninė nuomonė, kurią gal perdaug mėginau įpiršti. elgiausi negražiai. važinėkim kaip kam patinka ir patogu. svarbu saugiai ir dėmesingai kitiems.

taika B)

Henris

Citatahorn parašė:
henris, tik tas lanceris ne per 7-8, o per 10 sek įsibėgėja ;) Nuoroda lanceris'94-113ag
Siaip gamintojas auto isibegejimo duomenis duoda 4 asmenys ir pilnas bakas degalu, kaip ir minejau mano salygos buvo supaprastintos, kai su draugu matavom laika + aisku siokia tokia spidometro paklaida, spidikas rodo +5km/h daugiau nei is tikro, o auto buvom dviese ir su puse bako, tai automobiliui isibeget lengviau, nei kad raso gamintojas... Darem 4 isibegijmus, pirmi du buvo siek tiek virs 8s, paskutini islauzem 7.2s, na bet kaip ir minejau cia megeju bandymai, aisku kad zinot tikra isibegejima, turetum padaryt tokias salygas, kaip numato gamintojas, beje ir padangos ir kelio danga labai daug reiskia, taip ,kad....
Toyota Rav4 AWD Hybrid 2019

fennix

CitataHenris parašė:
Citatahorn parašė:
henris, tik tas lanceris ne per 7-8, o per 10 sek įsibėgėja ;) Nuoroda lanceris'94-113ag
Siaip gamintojas auto isibegejimo duomenis duoda 4 asmenys ir pilnas bakas degalu, kaip ir minejau mano salygos buvo supaprastintos, kai su draugu matavom laika + aisku siokia tokia spidometro paklaida, spidikas rodo +5km/h daugiau nei is tikro, o auto buvom dviese ir su puse bako, tai automobiliui isibeget lengviau, nei kad raso gamintojas... Darem 4 isibegijmus, pirmi du buvo siek tiek virs 8s, paskutini islauzem 7.2s, na bet kaip ir minejau cia megeju bandymai, aisku kad zinot tikra isibegejima, turetum padaryt tokias salygas, kaip numato gamintojas, beje ir padangos ir kelio danga labai daug reiskia, taip ,kad....

Teoriskai imanoma pasiekt 100 km/h per 7.2s su 1150 kg sverianciu automobiliu bet tam reikia palaikyt vidutine 80 kW galia, tai reiskia kad apsukos tau begejantis negalejo nukrist zemiau 6000 rpm. Taigi arba kazkur pasakas pasakoji, arba pas tave dinamine greiciu deze ko negali buti :D
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

Henris

Citatafennix parašė:
CitataHenris parašė:
Citatahorn parašė:
henris, tik tas lanceris ne per 7-8, o per 10 sek įsibėgėja ;) Nuoroda lanceris'94-113ag
Siaip gamintojas auto isibegejimo duomenis duoda 4 asmenys ir pilnas bakas degalu, kaip ir minejau mano salygos buvo supaprastintos, kai su draugu matavom laika + aisku siokia tokia spidometro paklaida, spidikas rodo +5km/h daugiau nei is tikro, o auto buvom dviese ir su puse bako, tai automobiliui isibeget lengviau, nei kad raso gamintojas... Darem 4 isibegijmus, pirmi du buvo siek tiek virs 8s, paskutini islauzem 7.2s, na bet kaip ir minejau cia megeju bandymai, aisku kad zinot tikra isibegejima, turetum padaryt tokias salygas, kaip numato gamintojas, beje ir padangos ir kelio danga labai daug reiskia, taip ,kad....

Teoriskai imanoma pasiekt 100 km/h per 7.2s su 1150 kg sverianciu automobiliu bet tam reikia palaikyt vidutine 80 kW galia, tai reiskia kad apsukos tau begejantis negalejo nukrist zemiau 6000 rpm. Taigi arba kazkur pasakas pasakoji, arba pas tave dinamine greiciu deze ko negali buti :D
Pasaku nepasakoju, o perskaityk, kokiom salygom buvo matuojama. Kad tiksliai pamatuot, dar tureciau turet ir afigenai tisklu radara, bei sveicariska laikmati. O cia matuojama buvo taip vienas atleidzia sankaba tada kitas spaudzia sekundometra ir ziuri kada ant spidiko rodys 100km/h
Toyota Rav4 AWD Hybrid 2019

fennix

Citataumunas parašė:
visiškai teisingai. o kas yra 1J ? ogis N*m ! taigi, kas atlieka darbą? sukimo momentas. grįžtant prie Ag, tai taip, jis aukščiausias yra aukštesniame rpm diapazone, bet tik todėl, kad sukimo momentas būna šimtų eilės, o štai apsukos jau tūkstančių eilės. didesnis pakitimas apsukose lemia didesnį pokytį Ag. ir nesvarbu, kad sukimo momento kreivė krenta žemyn, Ag vistiek kyla aukštyn ir pasiekia maximumą 3500-4000rpm (dyzelio) sūkiuose. tačiau sukimo momentas jau būna smigęs toje zonoje iki velnias žino kokio lygio. vat tas atsiradęs skirtumas, mano galva, ir mažina variklio darbo efektyvumą. kitaip tariant jis dirba "į orą". ir jei netyčia man kažkas įrodys, kad pjauti dyzelinį variklį ties 3000rpm ir daugiau yra jam sveikiau nei apsukas laikyti maždaug ties 2000-2200 rpm (priklausomai nuo pavaros ir greičio), tai pažadu mieste važinėti ant 50km antra pavara.

reziumuodamas galiu tik pasakyti, kad kartais komfortas yra irgi gan svarbus faktorius. geriau alyvą 2x dažniau keisiu ir kartą per 5 metus pavarų dėžę pasiremontuosiu, nei 1-3 valandas klausysiuosi 3500rpm besisukančio dyzelinio variklio staugimo, kuris vargina, kas ilgesnėje kelionėje mažina dėmesį, o tai gali baigtis bloguoju. triukšmas sveikatos neprideda. mano sveikata svarbiau nei mašinos.

p.s. tai tik mano asmeninė nuomonė, kurią gal perdaug mėginau įpiršti. elgiausi negražiai. važinėkim kaip kam patinka ir patogu. svarbu saugiai ir dėmesingai kitiems.

taika B)
Taika taika, niekas cia pyktis nesiruosia :)

Kaip ir sakiau, mano poziuriu skaiciuojant isibegejima as emiau absoliucia automobiliui suteikiama kinetine energija. lygiai tas pats galiotu ir lektuvui ar automobiliui su turbina, kuri nevaro ratu. Isibeget iki tokio greicio 1300 kg lektuvui reiktu 60 kW reaktyvinio variklio  o ten sukimo momento kaip ir is vis nera- ten tik ismetamas ugnies srautas sukuria stumimo jega :).

Dabar apie vazinejimasi. As irgi uz laikyma mazu apsuku, taciau viskas issirutuliojo is to- ar galima is labai mazu dyzelio apsuku ispesti dideli greiti- ty pvz 2000 apsuku ir vaziuot 150 km/h greiciu. Kokio variklio tam reikia... Spjaukim i tuos Niutonmetrus. Ju gali buti daug, ju gali buti ir mazai, atkreipkit demesi, kad pirma pavara ratai gauna 7 kartus  didesni sukimo momenta ties tomis paciomis apsukomis lyginant tai su 6 pavara.  Taigi klausimas kiek tu niutonmetru pasiekia ratus ir t.t....

O dabar paprastas pavyzdys. Kiek is wiki ispest pavyko- vidutiniam automobiliui reikia mazdaug 10.5 kW galios, kad jis sugebetu stumti ora 90 km/h greiciu. (Apsukos visiskai nesvarbios). esme tame sunaudoijamos galios priklausomybe nuo laiko yra 3 laipsnio, ty norint padvigubint greiti reikia 8 kartus daugiau variklio galios, ty jei norima vaziuot 180 km/h greiciu, oro pasipriesinimas sukuria tokia jega, kad reikia 84 kW galingumo.
Is atminties meginu atsimint, prie 2000 rpm 2.0 85 kw D4D variklis turi mazdaug 60 kW. Su tokiu galingumu nesant jokiai trinciai ir nesant jokiu praradimu greiciu dezej galima vaziuot maksimum 160 km/h greiciu. Bet realiai, kai greiciu dezej sesta 15% variklio sveikatos, tai greitis gaunasi mazesnis. Tai va, isivaizduok tau pagamins tokia greiciu deze, kad galetum vaziuot 150 km/h magistralej tarkim 7 pavara. Bet norint tai padaryt tau reikes laikyt pedala nuspausta iki dugno. O tai juk nera taip sveika varikliui.... O ir kuro sanaudos manau nesumazes tikrai...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

horn

fennix-aš matau nuo 130 iki 150Nm kreivę, vis dar laukiu, kol parodysi tiesę.

Henris, atrodo suklydot nustatydami laiko atskaitos tašką, reikėjo pradėti skaičiuoti ir bėgėtis iš anksto sutarto signalo metu, nes pagal tavo aprašymą, supratau, kad pradėjot važiuoti ir tuo momentu pradedat skaičiuoti laiką, kas jau yra klaidinga. Skaičiuotojas spausdamas chronometrą turėjo duoti startą. Parašei tokį laiką, kurio nepasiekia net civic su 160ag, nors jie yra standartinių automobilių dragų pirmūnai. Įsibėgėjimas beje, skaičiuojamas nepakrauto automobilio, arba tik minimaliai pakrauto. pažiūrėk kaip vokiečiai per TV bando automobilius, rašo kiek gamintojas deklaruoja ir tuščiu automobiliu patikrina laiką, būna +-0,1s ribose.

fennix

Citatahorn parašė:
fennix-aš matau nuo 130 iki 150Nm kreivę, vis dar laukiu, kol parodysi tiesę.
Nu ok, sorry, nera ten tieses. Ten yra kreive nuo 140 iki 155 Nm 90% visu apsuku ribose. Tebunie tai kreive. As neteisus cia. Bet skaicavimu tiksluma tai itakoja nu gal 2-3 % kas yra nelabai reiksmingas faktorius...
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

looking4snow

Nu ir priskaiciavot visokiu niutonmetru... :D

Pas mane 81 kW 2.0L Avensis I 2001 metu D4D ir kompas momentines rodo mazesnes jau prie 75-80 km/h kai imestas 5 begis, o ne 4-tas.

Realios kuro sanaudas nuo kompo rodomu vidutiniu skiriasi 0,3-0,4 l/100 km mieste ir 0,5l/100 km uzmiestyje. Cia buvo matuota per daug kartu su nuolat ijungtu kondicionieriumi (klima), muzonu ir sviesomis. Dazniausiai pilta is to pacio pistoleto, bet keleta kartu teko ir kitur piltis. Nemanau, kad tai turejo kazkokia itaka rezultatams, nes pilta isvazinejus didziaja dali bako, o ne kelis litrus.

Vazinejau nei per daug taupiai, nei per daug agresyviai ir sanaudos gavosi tokios:
a) mieste vienas su tuscia bagazine ~7l/100 km;
b) uzmiestyje vienas arba iki triju zmoniu su lengvai prikrauta bagazine nuo tasko A iki tasko B laikant ~105 km/val. greiti, o per miestelius ir miestus vaziuojant atitinkamai leciau ir stojant nebent pora kartu per 300 km tik pamyzti ~6,1l/100 km;
c) uzmiestyje pilna masina keturiese-penkiese ir pilna bagazine daug kur stojant apziureti lankytinu vietu, pastovyklauti, pavalgyti, uzsukant i miestus ir miestelius ir t.t., nu taip keliu dienu turistine kelione ~6.8l/100 km.
d) autostrada vienas su tuscia bagazine laikant ~145 km/val. ~8l/100 km.

Nemanau, kad varikliui nesveikas toks greitis (~150 km/val.), nors ir nera 6-to begio. Juk masina gali vaziuoti dar gerokai greiciau, todel turi buti inzineriu paskaiciuota, kad prie tokio greicio nieko jai neatsitiks, nors apsukos ir daugiau 3k. Triuksmas pakenciamas, nera varginantis. Be to, prie tokiu apsuku kazkur skaiciau, kad prasivalo suodziai ir niekas neuzsikemsa, kaip kartais buna pas taupuolius. "Miestieciams" bent karta i menesi tikrai reiketu prasilekti trasa profilaktiskai. ;)