Pirksiu Prius. I ka atkreipti demesi?

Pradėjo Kestutis777, Liepa 14, 2010, 22:42:32 PM

« ankstesnis - sekantis »

MindaugasB

Kiek esu perskaites forumu, tai su B is esmes vazineja vienetai. Patys gamintojai ir atstovai rekomenduoja B naudotis tik esant reikalui ir visada vaziuoti su D.
Kaip suprantu, B ir D is principo atlieka ta pati, bet B rezimu padidinamos variklio apsukos (daugiau benzino sudega) ir stabdo ratus pats variklis. Daugiau skirtumu nesu surades. Tiesa USA Prius forume apie tai temu yra nemazai, jeigu su anglu k. nera bedu, tai gali pasiskaityti.
Citata iš: Venza
Ir nesvarbu,kad Toyota dyzeliai pripazinti nevykusiais ir ju gamyba nutraukta,bet vistiek tikro lietuvio masina pilkas dyzelis

Priest

Nepastebėjau didesnio degalų sunaudojimo važinėjant "B".
Stabdant koją daug sunkiau nustatyti kada jau įsijungia kaladėlės.


MindaugasB

Citata iš: Priest Įrašytas Birželis 16, 2015, 12:50:31 PM
Nepastebėjau didesnio degalų sunaudojimo važinėjant "B".
Stabdant koją daug sunkiau nustatyti kada jau įsijungia kaladėlės.

Variklis dirba daugiau, didesniais apsisukimais. Kuro irgi daugiau suvartoja. Nekalbu, kad isauga ten po +1,5 L/100km :)
Citata iš: Venza
Ir nesvarbu,kad Toyota dyzeliai pripazinti nevykusiais ir ju gamyba nutraukta,bet vistiek tikro lietuvio masina pilkas dyzelis

mindogasm

Visiškai nesutinku, kad prie B režimo sąnaudos pakyla dėl to, kad variklis dirba daugiau. Stabdymo metu degalai nenaudojami, kaip tradiciniuose automobiliuose, transmisija tiesiog ratu energija perleidžia į varikli tam tikru santykiu ir tiek, o pastarasis sukasi be kuro naudojimo (arba sukasi greičiau nei paprastai jei vis dar esame apšilimo etapuose, kuomet variklis važiuojant dirba). Kuro sąnaudos pakyla nuo to, kad dalis energijos būtent keliauja į varikli ir paverčiama šiluma, užuot regeneravus ją į baterija. Taip baterija mažiau įkraunama, vadinasi mažiau ir naudojama startuojant ar važiuojant. Beje, dar vienas minusas kad EV rėžimas ir autopilotas šiame rėžime nebeveikia.

mindogasm

Citata iš: Priest Įrašytas Birželis 16, 2015, 12:50:31 PM
Nepastebėjau didesnio degalų sunaudojimo važinėjant "B".
Stabdant koją daug sunkiau nustatyti kada jau įsijungia kaladėlės.
O koks skirtumas kada į darbą ateina kaladėlės? Taip jas keisti rečiau, o tu dar jas taupai? :) B rėžimas skirtas tik daugiau nuokalnėm, tai kaladėlės bei baterija gali užkaisti ir taip dėvėtis, dėl pernelyg didelės pastovios perkrovos, tad kitais atvėjais nelabai naudinga tą rėžimą naudoti. Nenaudinga, bet kaip minėjau patogu, pvz žiema :)

mindogasm

Citata iš: Venza Įrašytas Birželis 15, 2015, 17:11:38 PM

Taip,dirzu Priuse nera.Kondicionieriaus siurblys ir vandens pompa elektriniai,generatoriaus isvis nera.
Noriu tik pridurti kad variklio vandens pompa elektrine tik trečiame priuse. Antrame ši pompa sukasi nuo to pačio benzininio variklio, tačiau darželis naudojamas atskiras, t.y. vanduo ir vožtuvai turi atskira sukimo mechanika. Taigi antrasis priusas turi dirželį, kuris nutrūkęs labai didelės žalos varikliui kaip ir nepadarys.

MindaugasB

Citata iš: mindogasm Įrašytas Birželis 17, 2015, 09:47:12 AM
Visiškai nesutinku, kad prie B režimo sąnaudos pakyla dėl to, kad variklis dirba daugiau. Stabdymo metu degalai nenaudojami, kaip tradiciniuose automobiliuose, transmisija tiesiog ratu energija perleidžia į varikli tam tikru santykiu ir tiek, o pastarasis sukasi be kuro naudojimo (arba sukasi greičiau nei paprastai jei vis dar esame apšilimo etapuose, kuomet variklis važiuojant dirba). Kuro sąnaudos pakyla nuo to, kad dalis energijos būtent keliauja į varikli ir paverčiama šiluma, užuot regeneravus ją į baterija. Taip baterija mažiau įkraunama, vadinasi mažiau ir naudojama startuojant ar važiuojant. Beje, dar vienas minusas kad EV rėžimas ir autopilotas šiame rėžime nebeveikia.

Tu tikriausiai norejai pasakyti, kad variklis veikia oru.
Citata iš: Venza
Ir nesvarbu,kad Toyota dyzeliai pripazinti nevykusiais ir ju gamyba nutraukta,bet vistiek tikro lietuvio masina pilkas dyzelis

Saulius SSS

Tradiciniuose automobiliuose stabdant neišmynus sankabos kuro sunaudojimas yra nulis.
Ne visada sakyk ką žinai,bet visada žinok ką sakai

mindogasm

#113
Citata iš: MindaugasB Įrašytas Birželis 17, 2015, 11:57:05 AM
Tu tikriausiai norejai pasakyti, kad variklis veikia oru.
Ne oru, o ji suka ratai :) Taip pat tradiciniuose automobiliuose vyksta stabdant ant žemesnio bėgio - jei begis labai žemas ir kompas mato kad varikliui suktis laisvei nebereikia kuro tai jam jo ir nebeduoda. Lygiai tas pats ir čia - imituojamas žemas bėgis ir nuo jo variklis sukasi.

Nors gerai pagalvojus frazė, kad važiuoja oru tinkama, nes variklis ora įsiurbia ir per duslintuvą jį išstumia :D

Saulius SSS

Nereikia mesti žemesnio bėgio .kaip sakai. Užtenka atleisti gazą ir kuro nebepaduoda.
Ne visada sakyk ką žinai,bet visada žinok ką sakai

MindaugasB

Citata iš: mindogasm Įrašytas Birželis 17, 2015, 13:32:25 PM
Ne oru, o ji suka ratai :) Taip pat tradiciniuose automobiliuose vyksta stabdant ant žemesnio bėgio - jei begis labai žemas ir kompas mato kad varikliui suktis laisvei nebereikia kuro tai jam jo ir nebeduoda. Lygiai tas pats ir čia - imituojamas žemas bėgis ir nuo jo variklis sukasi.

Nors gerai pagalvojus frazė, kad važiuoja oru tinkama, nes variklis ora įsiurbia ir per duslintuvą jį išstumia :D

Tai taip, varikli suka ratai, o per varikli eina oras. Kuras purskiamas nera. Viskas teisingai :)

Tai kuo B pranasesnis uz D arba kaip tik nera pranasesnis pagal pati?
Citata iš: Venza
Ir nesvarbu,kad Toyota dyzeliai pripazinti nevykusiais ir ju gamyba nutraukta,bet vistiek tikro lietuvio masina pilkas dyzelis

mindogasm

Citata iš: MindaugasB Įrašytas Birželis 17, 2015, 15:08:31 PM
Tai taip, varikli suka ratai, o per varikli eina oras. Kuras purskiamas nera. Viskas teisingai :)

Tai kuo B pranasesnis uz D arba kaip tik nera pranasesnis pagal pati?
B skirtas kalnams, arba teisingiau nuokalnėms. Dabar įsivaizduok tu keliauji per kokias tai alpes, įkopi kalnan šiaip ne taip ir dabar tau reikia ilgai ir nuobodžiai leistis. Tu žinoma važiuoji D rėžimu, kuomet stabdymas vykdomas generuojant elektra ir tik smarkiau ar staigiau paspaudus į pagalba ateinant hidraulinei pavarai. Nepraeis daug laiko kai baterija užsipildys 80%(nepaslaptis, kad tai yra maksimumas vardan baterijos ilgaamžiškumo) ir jau nebėra kur tos elektros dėti. Tada kas stabdo automobili? Vien hidrauliniai stabdžiai, kurie kaista dyla ir žinoma gali streso nebeišlaikyti. Tradiciniame automobilyje tam turime žemesnius bėgius, kurie suka varikli ir padeda hidrauliniams stabdžiams. Motoro pagalba nebeleidžia automobiliui nuo kalno riedėti greitai. Priuse tokio dalyko D rėžime nėra vardan to kad stabdymui butu naudojami generatoriai, o ne variklis. Būtent dabartinėje situacijoje, tai baterija pilna ir stabdant kaitiname stabdžių kaladėles 100% reikia perjungti rėžimą į B, kad dalį stabdymo energijos būtų sunaudojama stumokliams variklyje sukti. Stumokliai tuomet atlieka oro kompresoriaus darbą ir hidrauliniai stabdžiai gali pailsėti.

Truputi dar išsiplėsiu apie regeneracija šiuose rėžimuose ir kodėl kuro sąnaudos didesnės B rėžime. Paprastai D rėžime atleidus gažą ir riedant akumuliatorius kraunamas 10-20A galia. Paspaudus stabdį ši galia kyla iki maksimalių 100A bet tas pats ir B atveju. Kas B rėžime kitaip tai tas, kad važiuojant palyginus greitai regeneraciaja vyksta net 30A bet kai sulėtėjama, berods iki 20km/h, didžiąja dali suvalgo variklis. Sumoje lėtėjant gauna visada mažiau energijos pereinančios į bateriją. Mažiau baterijose energijos - mažiau jos naudojama vietoje benzino. Beja tie 30A vėlgi gaunami jei tik baterijoje yra vietos, nes jei nėra - regeneracija tiesiog nebevyksta ir MG2 elektros variklis/generatorius sukasi be pasipriešinimo.

mindogasm

#117
Ir dar vienas niuansas kuomet B rėžimas turėtu praversti. Kartais papuolame į didelį kamšti ir vis riedėdami tik ant elektros nusodiname baterija. Tokiu atveju kiekvieno pajudėjimo metu dirbs benzino variklis. Tai šiek tiek užknisa ir nervina tas Start/Stop tampymasis. Tuo atveju galima pabadyti B rėžimą, nes jis turi viena nepaaiškinama veikimą - tokiais atvejais jei baterija tuščia variklis liks dirbti kiek ilgiau sustojus ir kas antrą ar trečią pavažiavimą pariedėti galėsite ant vėl ant elektros. Efektyvumo tai žinoma nepridės, tiesiog dingsta monotonija. Pats asmeniškai to nebandžiau nes nuo to laiko kai apie tai sužinojau kamštyje nebuvau.. Aplamai Kaune per pusmeti tik 2-3 tokius kamščius turėjau kuomet baterija buvo nusodinta.

MindaugasB

Toks jausmas, kad is cia nurasei ir isvertei i lietuviu :D :D

http://techno-fandom.org/~hobbit/cars/b-mode.html

Okey, vistiek kazkam sita info pravers (y)
Citata iš: Venza
Ir nesvarbu,kad Toyota dyzeliai pripazinti nevykusiais ir ju gamyba nutraukta,bet vistiek tikro lietuvio masina pilkas dyzelis

mindogasm

#119
Taip, paaiskinima apie leidimasi nuo kalno ten gerai zmogus iliustravo, tad atmintyje tai istrigo stipriai. Ten matau dar raso apie tuos 30A kazka, bet labai jau primakaluota, reiktu geresnios saltinio tai teorijai, nes su greiciais ten kazkas negerai. Ar virs 20mph tuos 30A generuoja, ar tik 19-10mph zonoje? Kaip bebutu rezultatas tas pats - normaliomis salygomi B rezimas kuro nesutaupo.