6 begis

Pradėjo donatass30, Kovas 22, 2012, 20:05:04 PM

« ankstesnis - sekantis »

fennix

#45
CitataGendzius parašė:
Fennix, aš neturėjau galvoje mašinų su benzopjūklo varikliais ;) (čia šiaip, nieko asmeniško, tad neįsižeisk) :)
Šiaip benzininių variklių sukimo momentas nelygintinas su dyzelinių.
benzopjūklo varikliai yra dvitakčiai, tai bet dėl to mes jų nevadinam mopediniais :D . Neesmė, niekas neįsižeidžia. Variklio principas toks pat tiek dyzelio, tiek benzo, skiriasi tik uždegimas. Šiaip benzinų sukimo momentas net labai lygintinas su dyzelinių, visai kas kita lyginti benziną su turbo dyzeliu, tada jau kaip sakant šaibos į vienus vartus. Norint lygaus konkurento reikia turbodyzelį lyginti su turbo benzinu. Nes jei lyginsim  pastarurųjų 20 metų variklius, tai tipiškai gaunam maždaug 100 Nm iš iltro tiek benzine, tiek dyzeliuke, ir maždaug 150 Nm iš litro turbininiuse modeliuose. Skirtumas tik tas kad benzino sukimo momentas aukščiau, bet ir apsukų daugiau turi. Dėl to ir Ag taip stipriai skiriasi. Ar teisingai kalbu?
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

S_Kulikauskas

Nereikia, tikiu :) . Jau pats savo klaida supratau kai paziurejau kad maksimali galia ir maks. sukimo momentas skirtinguose intervaluose randasi :) .

Gendzius

#47
S-Kulikauskai, efektyvus sūkių diapazonas, paprastai šnekant, beveik sutampa su diapazonu, kuriame variklio sukimo momentas didižausias,  arba dar kitaip sakant, atliekamas darbas su mažiausiais energijos nuostoliais. Neįsukus variklio iki šio diapazono, neišnaudojamos variklio galimybės (jei taip galima išsireikšti), o sukant virš šio diapazono, prasideda nuostoliai per degalų sąnaudas, nes degalų mišinys baigia degti ne cilindre, o išmetimo sistemoje. Kita vertus, ne paslaptis, kad variklio maksimali galia (AG arba kW) pasiekiama toje vietoje (esant tokiems sūkiams), kai sukimo momentas pradeda mažėti, nes AG yra lygu NM padauginta iš variklio apsisukimų.
P.S. šių diskusijų nereikia vadinti pešiojimusi, nes mes čia nesipešiojam, o šviečiamės :)

S_Kulikauskas

Aciu uz paaiskinima, bet didesne sios zinutes dalis tikriausiai skirta Fennixui :) , kaip atsakymas kad tu snekejai ne apie maximalu sukimo momento diapazona, bet apie kita parametra :) .
O siaip man nepatinka zodis "bendrauja" tai kartais persistengiu noredamas jo isvengti :) .

Gendzius

#49
Teisingai fennix, benzininiu variklių maksimalus sukimo momentas žymiai didesniuose sūkiuose. Kaip sakoma - sėsk, dešimt! :)
Iš esmės kalbam apie tą patį. Tik mes apsiribojom sukimo momentu, kurį išvysto variklis ir neklibinom sukimo momento, tenkančio varantiesiems ratams, mažėjimo dėl pavarų dėžės perdavimo koeficiento.

fennix

#50
ne visai galia tai įtakoja. Bet idėja daug maž tokia pat. Pvz mano 7a-fe celica. Sukimo momentas dižiausias prie 2800 rpm. Variklis išvysto 155 Nm. Greičių dėžė toje vietoja duoda 1800 Nm į ratus. Gazuojam toliau iki 6000 rpm. Čia variklio sukimo momentas jau nukritęs iki 125 Nm. Taigi ratus bepasiekia 1470 Nm. Įjungiame antrą pavarą, apsukos krenta iki
3600 rpm. Prie tokių apsukų variklis išvysto 147 Nm. Tačiau per greičių dėžę ratus bepasiekia. 1040 Nm. Net jei jungtumėm į tą vietą, kur sukimo momentas didžiausias- t.y 2800 rpm, ratus pasiektų tik 1100 Nm, o tai mažiau nei redlainas ties pirma pavara. Su kitom pavarom istorija skiriasi, bet principas išlieka toks pat. 4 pavara prie 6000 rpm ratus pasiekia 450 Nm, o perjungus į penktą, apsukos krenta iki 5150 rpm. Čia sukimo momentas 445 Nm.
Aišku čia pas mane motoras primityvus, su labai tolygiu sukimo momentu, turbininiai varikliai labiau skiriasi :)
O norint idealiai subalansuoti važiavimą, reikia gerai pastudijuoti kreives, nes ypač dyzeliuose, kur visas sukimo momentas prie mažesnių apsukų, nėra lengva pataikyti į idealų diapozoną. Tik čia reikia sėdėt ir skaičiuoti, o ne tiesiog burnoti :)
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!

S_Kulikauskas

Dziaugiuosi, kad pradeje nuo sesto begelio baigiam isstudijuoti visus begiu perjungimo niuancus.
Kaip suprantu tiek Feniksas tiek Gendzius situos dalykus ir taip zinojot, man irgi nedidele naujiena, bet manau nevienam tikrai ydomu bus pasiskaityti :) .
Ir beje gera ideja, reiks kaskur susirasti info apie savo auto pavaru dezes perdavimo keeficientus, gal pavyks ir variklio darbo kreive kur rasti ir pabandyti pasiskaiciuoti kada kaki begeli isijungti ;) , norint ka prie sankryzos apsauti :D .

Gendzius

Fennix, viską tu teisingai skaičiuoji  dėliodamas tas kreives, tik vienas dalykas čia iš esmės negerai - nelygintinas tavo benzinukas su D4D, nes benzinukas tik pradeda rodyti ką sugeba tuose sūkiuose, kur D4D jau realiai dūsta.
Kitas dalykas - aš kalbu apie efektyvumą, t.y kaip išspausti maksimaliai ekonomijos iš sudeginamo kuro, o tu dėlioji akcentus į didžiausia NM tenkantį ratams, t.y. dižiausią našumą, o tai yra dvi nedraugaujančios sąvokos :)

fennix

Tai va, padovanos kas butelį brendžio, sėsim i d4d ir suskaičiuosim viską, ar ne taip daroma? Neturiu aš galios ir sukimo momento kreivės, toyota irgi nepateikia, ant dyno niekas pinigų nemokės, tai nebent išmatuot greitėjimą kely, tada konvertuot per laiką į normalius parametrus.
Taip pat reikia išskaičiuot kuro sąnaudas prie tam tikrų apsisukimų, kad gaut realias sąnaudas ne prie greičio, o prie rpm ir galios. Per gerą vakarą susisuki, suskaičiuoji... ir turi atsakymą, taip kad nepilstysiu iš tuščio į kiaurą.
Viena Celica gerai, bet dvi dar geriau!!!